Monnari w II kwartale miało 57,4 mln zł przychodów, o 11 proc. więcej niż rok temu. Zysk brutto na sprzedaży urósł jednak szybciej, bo o 12 proc., do 33,5 mln zł, dzięki wzrostowi marży o 0,5 pkt, do 58,3 proc. Ale rosnące koszty przyczyniły się do spadku wyniku operacyjnego o 34 proc., do 7,4 mln zł, zaś netto o 14 proc., do 8,8 mln zł.
- Informację o wynikach odbieramy negatywnie, gdyż były gorsze od konsensusu i naszych szacunków, głównie z powodu wyższych kosztów funkcjonowania (+25,7 proc. r/r), które pomimo wzrostu sprzedaży (+11 proc. r/r) i poprawie marży handlowej negatywnie rzutowały na zysk operacyjny (-34 proc. r/r) – komentuje Marcin Stebakow, dyrektor działu analiz w DM BPS.