Reklama
Rozwiń

Kasy fiskalne pracujące online. Polacy nie chcą e-paragonów

Wprowadzanie e-paragonów może napotkać opór z niespodziewanej strony – Polacy nie życzą sobie, by instytucje rządowe wiedziały, co kupują.

Aktualizacja: 29.09.2016 17:04 Publikacja: 29.09.2016 15:49

Kasy fiskalne pracujące online. Polacy nie chcą e-paragonów

Foto: 123rtf

Plany rządu, by wprowadzić kasy fiskalne pracujące online są znane. W najbliższym czasie rząd chce przejść na system kas fiskalnych raportujących niemal w czasie rzeczywistym wpływy ze sklepów. Konsekwencją tego mogą też być e-paragony, przechowywane w chmurze, dzięki czemu nie będziemy musieli nosić i przechowywać papierowych paragonów. Taki paragon trafiałby na adres e-mail konsumenta. Takie rozwiązanie również planowane jest przez rząd.

Okazuje się, że Polakom niezbyt podoba się wizja, w której informacje o ich zakupach powiązane są z ich danymi osobowymi i są dostępne dla instytucji państwowych. Z badania przeprowadzonego przez Ipsos na zlecenie fundacji Bezpieczna Cyberprzestrzeń wynika, że zaledwie jedna czwarta ankietowanych opowiada się za wprowadzeniem e-paragonów. Dotyczy to zarówno konsumentów młodych, jaki w starszym wieku, choć opór przeciwko e-paragonom jest zdecydowanie większy u osób powyżej 45. roku życia – zaledwie 7 procent z nich popiera takie rozwiązanie. Wśród osób poniżej 25 roku życia za e-paragonami opowiada się 33 procent ankietowanych.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Handel
Legendarny producent jeansów nie boi się ceł Trumpa. Levi Strauss ma zapasy na pół roku
Handel
Trump grozi Kanadzie 35-procentowym cłem
Handel
Cła Trumpa blokują import odzieży z Chin do USA. Najniższy poziom od 22 lat
Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama