Reklama
Rozwiń
Reklama

Kasy fiskalne pracujące online. Polacy nie chcą e-paragonów

Wprowadzanie e-paragonów może napotkać opór z niespodziewanej strony – Polacy nie życzą sobie, by instytucje rządowe wiedziały, co kupują.

Aktualizacja: 29.09.2016 17:04 Publikacja: 29.09.2016 15:49

Kasy fiskalne pracujące online. Polacy nie chcą e-paragonów

Foto: 123rtf

Plany rządu, by wprowadzić kasy fiskalne pracujące online są znane. W najbliższym czasie rząd chce przejść na system kas fiskalnych raportujących niemal w czasie rzeczywistym wpływy ze sklepów. Konsekwencją tego mogą też być e-paragony, przechowywane w chmurze, dzięki czemu nie będziemy musieli nosić i przechowywać papierowych paragonów. Taki paragon trafiałby na adres e-mail konsumenta. Takie rozwiązanie również planowane jest przez rząd.

Okazuje się, że Polakom niezbyt podoba się wizja, w której informacje o ich zakupach powiązane są z ich danymi osobowymi i są dostępne dla instytucji państwowych. Z badania przeprowadzonego przez Ipsos na zlecenie fundacji Bezpieczna Cyberprzestrzeń wynika, że zaledwie jedna czwarta ankietowanych opowiada się za wprowadzeniem e-paragonów. Dotyczy to zarówno konsumentów młodych, jaki w starszym wieku, choć opór przeciwko e-paragonom jest zdecydowanie większy u osób powyżej 45. roku życia – zaledwie 7 procent z nich popiera takie rozwiązanie. Wśród osób poniżej 25 roku życia za e-paragonami opowiada się 33 procent ankietowanych.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama