Reklama
Rozwiń
Reklama

Produkty Unilever znikają z półek brytyjskiego Tesco. Wszystko przez spadek wartości funta

Spadki kursu funta i nieskuteczne negocjacje cenowe producenta ze sprzedawcą mają skutki zaskakujące dla klientów. Z półek brytyjskiego Tesco znikają znane i uznane marki produktów.

Aktualizacja: 13.10.2016 17:59 Publikacja: 13.10.2016 16:02

Spadki kursu funta i nieskuteczne negocjacje cenowe producenta ze sprzedawcą mają skutki zaskakujące

Spadki kursu funta i nieskuteczne negocjacje cenowe producenta ze sprzedawcą mają skutki zaskakujące dla klientów. Z półek brytyjskiego Tesco znikają znane i uznane marki produktów.

Foto: Bloomberg

Klienci brytyjskich sklepów Tesco zauważyli ostatnimi czasy stopniowe znikanie wielu popularnych marek z oferty. Wśród nich produkty takich matek jak: Hellmanns, Knorr, Persil, Dove czy popularnej w Wielkiej Brytanii marki Marmite. Wszystkie te marki łączy właściciel: Unilever.

Co stoi za tym zjawiskiem? Zmniejszanie się oferty wynika ze sporu między siecią sklepów, a producentem. Za całym zamieszaniem stoi brytyjski funt, a dokładnie spadek jego wartości, która od głosowania nad Brexitem obniżyła się już o 17 proc.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama