W trzecim kwartale 2016 r. przychody ze sprzedaży Grupy Eurocash wyniosły 5,76 mld zł, co oznacza wzrost o 5 proc. w stosunku do tego okresu 2015 r. Narastająco za trzy kwartały br. skonsolidowana sprzedaż sięgnęła 15,9 mld zł, co oznacza wzrost o 4 proc.
Zysk brutto ze sprzedaży wypracowany przez Grupę Eurocash w III kwartale tego roku wyniósł 574 mln zł, a narastająco za dziewięć miesięcy tego roku 1,59 mld zł, co w obydwu przypadkach stanowi wzrost o ponad 8 proc.
– W trzecim kwartale 2016 r. sprzedaż grupy do klientów w Polsce wzrosła o blisko 8 proc., podczas gdy wzrost rynku FMCG w tym okresie szacowany jest na 1,8 proc. – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.
Spółka rosnąc szybciej niż rynek jeszcze umocniła swoją pozycję lidera rynku dystrybucji spożywczej. Firma poza siecią hurtowni cash&carry zarządza tez sieciami detalicznymi w systemie franczyzowym jak Lewiatan, Groszek czy Delikatesy Centrum. W sumie zrzeszają one niemal 14 tys. sklepów prowadzonych przez niezależne polskie firmy.
- Silne wzrosty dotyczyły w szczególności sprzedaży do klientów zrzeszonych w ramach wspieranych przez Grupę Eurocash systemów partnerskich i franczyzowych. W przypadku Delikatesów Centrum, wzrost ten przekroczył 7 proc., a w przypadku klientów franczyzowych obsługiwanych przez Eurocash Dystrybucję (czyli m.in. sklepy Groszek i Lewiatan) wyniósł 10 proc. – dodaje Jacek Owczarek.