Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 15.12.2024 16:29 Publikacja: 28.09.2021 11:01
Foto: Chris Ratcliffe/Bloomberg
Jak wynika z najnowszego badania sprzedawców na platformie Shoper, 26 listopada zapowiada się zakupowe święto. Black Friday skłania ich nie tylko do szykowania wielkich obniżek cen. Na niemal połowę właścicieli sklepów, perspektywa wzmożonego ruchu klientów działa motywująco - chcą się do niego przygotować dokonując usprawnień i inwestycji.
Co trzeci sprzedawca uruchomi system rekomendacji tak, by algorytm podpowiadał kupującym, jakie produkty powiązane z ich zakupem mogłyby ich jeszcze zainteresować. Z kolei co piąty wprowadzi na jesieni program lojalnościowy - tak, by część osób, która zawita do jego sklepu w czasie przedświątecznym, zachęcić do zostania stałymi klientami.
W piątek, 13 grudnia, rozpoczął się ogólnopolski protest przed sklepami sieci Lidl. Kulminacja ma nastąpić w sobotę, z pikietą centralną w Warszawie. Demonstranci wyrażają sprzeciw wobec inwestycji Lidla w Gietrzwałdzie.
Grupa sieci sklepów z odzieżą, obuwiem i wyposażeniem wnętrz ma plan na skokowy wzrost.
Padły pierwsze salwy w wojnie handlowej między Unią Europejską i Chinami. Pekin odpowiedział kaucjami na alkohol na nałożone przez Brukselę cła na samochody elektryczne. Czy kolejnym celem będą produkty mleczarskie?
Koszt przygotowania tradycyjnych pierogów z kapustą i grzybami wraz z barszczem przed świętami jest w Polsce o 13 proc. wyższy niż rok temu. Tylko Brytyjczycy i Australijczycy notują większy wzrost ceny. Najdroższy obiad zjedzą natomiast Hiszpanie.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
W listopadzie ceny wzrosły o średnio 5,5 proc., ale wiele produktów kupowanych często właśnie na święta zdrożało aż w dwucyfrowym tempie. To nie tylko masło, ale także warzywa, owoce, kawa czy czekolada.
Ruch w centrach handlowych wzrósł średnio o 8,5 proc., wyższą frekwencję widać było także w dyskontach czy hipermarketach. Sezon świąteczny może dać wreszcie mocniejszy impuls do zakupów.
W Black Friday liczba transakcji wzrosła o 53 proc. w porównaniu z pozostałymi dniami listopada. Sprzedawcy online zanotowali obroty wyższe o 136 proc. Przed rokiem ten wzrost wynosił 116 proc., co wskazuje, że ten sezon świąteczny zapowiada się obiecująco.
Eksperci szacują, że każdego roku nasz apetyt na zakupy podczas Black Friday rośnie – podobnie jak góry śmieci na wysypiskach, gdzie może trafić nawet 80 procent produktów zakupionych okazyjnie przed świętami.
Festiwal promocji Black Friday przyciąga zdecydowaną większość Polaków. Mogą liczyć na obniżki cen niemal wszędzie - od elektroniki przez odzież po wycieczki zagraniczne. Ale „nie wszystko złoto, co się świeci".
Nadchodzi Black Friday, czyli wysyp promocji rodem z USA. Choć Polacy mają w planach polowanie na wysokie obniżki, to w rzeczywistości nie mają co na nie liczyć.
Aż 80 proc. Polaków wciąż boi się wzrostu cen zwłaszcza podstawowych produktów. W efekcie stawiają na oszczędzanie, choć jednocześnie ponad 70 proc. planuje polować na okazje podczas czarnego piątku.
Zbliżający się Black Friday będzie poważnym testem nastawienia konsumentów do wydawania w sezonie świątecznym. Jak dotąd konsumenci deklarują wyższe wydatki niż ubiegłoroczne, a firmy logistyczne spodziewają się ok. 10-proc. wzrostu liczby paczek.
Black Friday to święto dla wszystkich miłośników promocji. Wielu sprzedawców ogłasza największe rabaty w ciągu roku, kusząc klientów niskimi cenami. Niestety często po sprawdzeniu szczegółów oferty okazuje się, że wcale nie jest ona tak atrakcyjna.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas