Założony na Syberii Torgservis planuje otworzyć ponad 100 sklepów na terenie Niemiec pod marką TS Markt.
Rosyjska sieć zamierza wypełnić lukę na niemieckim rynku, po tym jak Penny, Netto, Lidl i Aldi zdecydowały się na bardziej ekskluzywne marki o żywność typu BIO. Sklepy Torgservis mają postawić przede wszystkim na cenę - ma być tanio. Sklepy będą bardziej przypominać magazyny czy hurtownie: nierozpakowany towar umieszczany jest na paletach i regałach. Sklepy mają mieć powierzchnie od 800 do 1200 metrów kwadratowych, a asortyment w 95 procentach mają stanowić marki własne.
Większość sklepów niemieckiej sieci Torgservis ma być zlokalizowana w wschodniej części Niemiec i raczej na prowincji niż w dużych miastach.
Niemieccy analitycy są jednak sceptyczni, ponieważ niemieckie sieci dyskontowe przestały stawiać wyłącznie na niską cenę ze względu na oczekiwania konsumentów. Niemcy nie chcą kupować już tylko i wyłącznie najtaniej - informuje tygodnik "Focus".
Firma Torgservis, założona w 2009 roku, jest raczej nieznany w Europie. Ma w sumie 731 sklepów "Svetofor" i "Mayak", które znajduje się w małych miejscowościach na Uralu.