Niemieckie dyskonty mają groźną konkurencję. Rosyjska sieć wkracza na rynek

Rosyjska sieć handlowa Torgservis chce wejść na rynek niemiecki. Ma być tanio - taniej niż w niemieckich dyskontach.

Aktualizacja: 16.10.2018 18:22 Publikacja: 16.10.2018 16:59

Niemieckie dyskonty mają groźną konkurencję. Rosyjska sieć wkracza na rynek

Foto: materiały prasowe

ula

Założony na Syberii Torgservis planuje otworzyć ponad 100 sklepów na terenie Niemiec pod marką TS Markt.

Rosyjska sieć zamierza wypełnić lukę na niemieckim rynku, po tym jak Penny, Netto, Lidl i Aldi zdecydowały się na bardziej ekskluzywne marki o żywność typu BIO. Sklepy Torgservis mają postawić przede wszystkim na cenę - ma być tanio. Sklepy będą bardziej przypominać magazyny czy hurtownie: nierozpakowany towar umieszczany jest na paletach i regałach. Sklepy mają mieć powierzchnie od 800 do 1200 metrów kwadratowych, a asortyment w 95 procentach mają stanowić marki własne.

Większość sklepów niemieckiej sieci Torgservis ma być zlokalizowana w wschodniej części Niemiec i raczej na prowincji niż w dużych miastach.

Niemieccy analitycy są jednak sceptyczni, ponieważ niemieckie sieci dyskontowe przestały stawiać wyłącznie na niską cenę ze względu na oczekiwania konsumentów. Niemcy nie chcą kupować już tylko i wyłącznie najtaniej - informuje tygodnik "Focus".

Firma Torgservis, założona w 2009 roku, jest raczej nieznany w Europie. Ma w sumie 731 sklepów "Svetofor" i "Mayak", które znajduje się w małych miejscowościach na Uralu.

Rosyjski koncern planuje też wejście na polski i rumuński rynek - informują niemieckie media. Torgservis planował otwarcie w Polsce sieci sklepów pod marką "Svetofor", jednak kilka tygodni temu poinformowano, że rezygnuje z ekspansji w Polsce.

Założony na Syberii Torgservis planuje otworzyć ponad 100 sklepów na terenie Niemiec pod marką TS Markt.

Rosyjska sieć zamierza wypełnić lukę na niemieckim rynku, po tym jak Penny, Netto, Lidl i Aldi zdecydowały się na bardziej ekskluzywne marki o żywność typu BIO. Sklepy Torgservis mają postawić przede wszystkim na cenę - ma być tanio. Sklepy będą bardziej przypominać magazyny czy hurtownie: nierozpakowany towar umieszczany jest na paletach i regałach. Sklepy mają mieć powierzchnie od 800 do 1200 metrów kwadratowych, a asortyment w 95 procentach mają stanowić marki własne.

Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi
Handel
To będą drogie święta. I musimy się do tego przyzwyczaić
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Zalando chce przejąć konkurencyjny sklep internetowy