Chińska grupa Alibaba błyskawicznie zyskuje klientów w naszym kraju. Według badania Megapanel PBI/Gemius w marcu jej serwis Aliexpress.com miał już w Polsce 2,3 mln użytkowników i ponad 11 proc. zasięgu wśród internautów. To jednak nie koniec chińskiej ekspansji. Główna platforma, czyli Alibaba.com, ma już w Polsce 1,5 mln użytkowników.
To wciąż tylko dwa serwisy, w grupie Alibaba działa ich kilkadziesiąt. Założyciel Jack Ma niedawno ogłosił, iż celem jest, aby w 2020 r. na wszystkich platformach grupy wygenerować sprzedaż na poziomie 1 bln dol.
Ekspansja to priorytet
Europa to rosnący rynek dla AliExpress, ale teraz nie podajemy szczegółowych danych dla poszczególnych rynków, w tym Polski – mówi „Rzeczpospolitej" Molly Morgan z europejskiej centrali grupy Alibaba.
Kilka dni temu nowy prezes Daniel Zhang potwierdził, że ekspansja zagraniczna zwłaszcza na rynki europejskie to jeden z priorytetów firmy.
Oferta AliExpress to setki tysięcy towarów najróżniejszych kategorii: od elektroniki przez ubrania po akcesoria samochodowe. Ich producentami są mało znane albo zupełnie nieznane firmy, a towary wystawiają chińskie sklepy czy hurtownie. Niektóre wyroby wyglądają jak podróbki, ale wszystkie są w bardzo niskich cenach. Większość towarów z oferty kosztuje od kilku do kilkunastu dolarów. Wiele proponowanych jest w opcji z darmową dostawą, co może skłaniać kupujących do pierwszej transakcji, która może potem dać portalowi stałego klienta.