Polacy kupują na Aliexpress

Amerykański gigant Amazon mimo otwarcia w Polsce magazynów logistycznych wciąż nie chce sprecyzować, kiedy wystartuje u nas ze sklepem. Wielki potencjał naszego rynku wykorzystują już inne firmy.

Aktualizacja: 17.05.2015 22:13 Publikacja: 17.05.2015 22:00

Należący do grupy Alibaba Aliexpress miał w marcu już w Polsce 2,4 mln użytkowników.

Należący do grupy Alibaba Aliexpress miał w marcu już w Polsce 2,4 mln użytkowników.

Foto: Flickr

Chińska grupa Alibaba błyskawicznie zyskuje klientów w naszym kraju. Według badania Megapanel PBI/Gemius w marcu jej serwis Aliexpress.com miał już w Polsce 2,3 mln użytkowników i ponad 11 proc. zasięgu wśród internautów. To jednak nie koniec chińskiej ekspansji. Główna platforma, czyli Alibaba.com, ma już w Polsce 1,5 mln użytkowników.

To wciąż tylko dwa serwisy, w grupie Alibaba działa ich kilkadziesiąt. Założyciel Jack Ma niedawno ogłosił, iż celem jest, aby w 2020 r. na wszystkich platformach grupy wygenerować sprzedaż na poziomie 1 bln dol.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Allegro rozszerza program Smart
Handel
Donald Trump obniża cła na towary z Chin o najniższej wartości
Handel
Żabka pokazała wyniki. Akcje tanieją
Handel
Temu wygrywa z Allegro? Niekoniecznie
Handel
Grupa CCC podtrzymuje plan szybkiego rozwoju