Sklep convenience to nie tylko miejsce do robienia zakupów

Coraz mocniejsza konkurencja ze strony sklepów internetowych sprawia, że tradycyjni handlowcy muszą zmieniać strategię działania.

Publikacja: 05.06.2015 19:16

1. Trzeba postawić na usługi dodatkowe

Istota tego trendu w handlu to przyjazność dla klienta, co przejawia się także w ofercie dotychczas niespotykanej, zwłaszcza w niewielkim sklepie. Jest to choćby ekspres do kawy, ale także miejsce do podgrzania kupionych w sklepie gotowych posiłków. Możliwości jest dużo.

2. Świeżość to absolutna podstawa

Kluczem do powodzenia takiego sklepu jest szeroka oferta towarów kupowanych często, ale w niewielkiej ilości. To nie tylko pieczywo, ale także wędliny i wszelkiego rodzaju owoce, warzywa czy sałatki.

3. Warto zainwestować w lokalizację

Aby w sklepie nie zabrakło klientów, musi mieć zapewniony stały ich dopływ. Dlatego sklepy convenience zazwyczaj powstają w okolicach dużych biurowców, ale też osiedli mieszkaniowych, szkół czy urzędów.

4. Klienci nie będą lojalni dla zasady

Standardowy konsument kupuje dzisiaj w ośmiu miejscach – zarówno w sklepach, jak i na stacjach benzynowych. Zazwyczaj dobiera sobie kategorię, którą jego zdaniem w danym miejscu można kupić w najlepszej relacji jakości do ceny. Jeśli będzie niezadowolony, szybko zmieni miejsce, ponieważ na brak wyboru raczej nie narzeka.

5. Dokładnie sprawdź dostawców

Niskie ceny z katalogu to trochę za mało do podjęcia decyzji o współpracy. Towary muszą być wysokiej jakości i trafiać na półki codziennie świeże, aby można je było kupić choćby na śniadanie w drodze do pracy. Wpadka z nieświeżą dostawą błyskawicznie rozniesie się po okolicy, dlatego nie warto ryzykować.

6. Gotowe posiłki to przyszłość

Coraz więcej osób rezygnuje, zwłaszcza w dniach pracy, z gotowania w domu po prostu z powodu braku czasu. Ponieważ większość jednak chce jeść przynajmniej jeden ciepły posiłek dziennie, rośnie zainteresowanie taką ofertą w sklepach. Nie chodzi przy tym o mrożoną pizzę, ale raczej o świeże zupy czy dania obiadowe, niekoniecznie w typie fast food.

7. Sklep nie może być zatłoczony

Producenci chętnie zaopatrują sklep np. w lodówki do przechowywania napojów. Nie może ich być jednak za dużo, ponieważ klient musi się swobodnie poruszać po sklepie i móc ocenić jego ofertę. W tłoku szybko zrezygnuje z dodatkowych zakupów.

8. Demografia wymusza zmiany

Społeczeństwo się starzeje, coraz więcej osób żyje w pojedynkę. Wymusza to zmiany w ofercie – potrzebne są towary w mniejszych opakowaniach, najlepiej na wagę, aby można było kupić tyle, ile się faktycznie potrzebuje.

9. Towary akcyzowe wciąż ważne

Choć sprzedaż alkoholi, zwłaszcza mocnych, oraz papierosów spada, to są to bardzo ważne kategorie w obrotach małych sklepów. Zrezygnować z nich się nie opłaca. Koncesja na sprzedaż alkoholu to kluczowy element powodzenia projektu.

Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi
Handel
To będą drogie święta. I musimy się do tego przyzwyczaić
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Zalando chce przejąć konkurencyjny sklep internetowy