Internet dla małych

Wielcy sprzedawcy stanowią margines, dominują niewielkie sklepy.

Publikacja: 03.08.2015 22:00

50 proc. e-sklepów ma do 100 zamówień miesięcznie. Tylko 1 proc. ma ponad 10 tys. zamówień miesięczn

50 proc. e-sklepów ma do 100 zamówień miesięcznie. Tylko 1 proc. ma ponad 10 tys. zamówień miesięcznie.

Foto: Bloomberg

Internet otwiera nowe możliwości przed firmami handlowymi i coraz więcej z nich chce z nich korzystać. Z nieopublikowanego jeszcze raportu eCommerce Polska 2015 wynika, że jeśli chodzi o e-sklepy, to zdecydowanie dominują małe przedsiębiorstwa. Co drugi z internetowych sprzedawców wykazuje do 100 zamówień miesięcznie i wskaźnik ten pozostaje na zbliżonym poziomie już od kilku lat. Duże firmy liczbowo stanowią margines rynku – tylko co setna może wykazać się ponad 10 tys. zamówień miesięcznie, a ogółem próg 1 tys. zamówień miesięcznie przekracza tylko 10 proc. firm. Co więcej, na przestrzeni ostatnich lat wyniki pozostają na zbliżonym poziomie.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Handel
UE odpowiada na zapowiedź nowych ceł Donalda Trumpa. Żąda szacunku
Handel
Europejska branża luksusowa krwawi przez cła Donalda Trumpa
Handel
Donald Trump zapowiada 50-procentowe cła na towary z Unii Europejskiej
Handel
Donald Trump uderza w UE. „Do tej pory była nadzieja, że on tylko gra, że to blef”
Handel
Kongres Nowoczesnej Dystrybucji