Próchnik na niewielkim plusie

Odzieżowa grupa w ubiegłym miesiącu zanotowała 6-proc. tempo wzrostu przychodów. Tym razem znacznie lepiej poradziła sobie jej ekskluzywna marka Rage Age.

Publikacja: 04.08.2015 07:17

W lipcu grupa Próchnik wypracowała 3,71 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 6 proc. więcej niż w ubiegłym roku. W tym Adam Feliks Próchnik, główna marka łódzkiej firmy, wypracowała 2,67 mln zł obrotów, o 4 proc. mniej niż przed rokiem. Z kolei droga i ekskluzywna marka Rage Age, przejęta na początku 2013 r., przyniosła 1,04 mln zł przychodów, co oznacza aż 45-proc. wzrost. Jakie będzie miało to przełożenie na zysk brutto na sprzedaży trudno oszacować, bo Próchnik nie publikuje wysokości osiąganych marż (zwykle jednak lipiec w branży jest miesiącem wyprzedaży, jednak firmy prowadzą je na różną skalę w zależności od stopnia zatowarowania). Nie wiadomo też jaka jest sprzedaż porównywalna Próchnika (liczona w sklepach funkcjonujących co najmniej rok), ponieważ firma nie publikuje zmiany stanu powierzchni handlowej.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?