Próchnik na niewielkim plusie

Odzieżowa grupa w ubiegłym miesiącu zanotowała 6-proc. tempo wzrostu przychodów. Tym razem znacznie lepiej poradziła sobie jej ekskluzywna marka Rage Age.

Publikacja: 04.08.2015 07:17

W lipcu grupa Próchnik wypracowała 3,71 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 6 proc. więcej niż w ubiegłym roku. W tym Adam Feliks Próchnik, główna marka łódzkiej firmy, wypracowała 2,67 mln zł obrotów, o 4 proc. mniej niż przed rokiem. Z kolei droga i ekskluzywna marka Rage Age, przejęta na początku 2013 r., przyniosła 1,04 mln zł przychodów, co oznacza aż 45-proc. wzrost. Jakie będzie miało to przełożenie na zysk brutto na sprzedaży trudno oszacować, bo Próchnik nie publikuje wysokości osiąganych marż (zwykle jednak lipiec w branży jest miesiącem wyprzedaży, jednak firmy prowadzą je na różną skalę w zależności od stopnia zatowarowania). Nie wiadomo też jaka jest sprzedaż porównywalna Próchnika (liczona w sklepach funkcjonujących co najmniej rok), ponieważ firma nie publikuje zmiany stanu powierzchni handlowej.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Handel
UE odpowiada na zapowiedź nowych ceł Donalda Trumpa. Żąda szacunku
Handel
Europejska branża luksusowa krwawi przez cła Donalda Trumpa
Handel
Donald Trump zapowiada 50-procentowe cła na towary z Unii Europejskiej
Handel
Donald Trump uderza w UE. „Do tej pory była nadzieja, że on tylko gra, że to blef”
Handel
Kongres Nowoczesnej Dystrybucji