Sklepy kontra szara strefa, zwłaszcza w internecie

Nierejestrowane transakcje w handlu i usługach to już ponad 200 mld zł. Kilka lat temu głównym problemem były bazary, teraz taki handel przenosi się do sieci.

Aktualizacja: 20.09.2015 22:47 Publikacja: 20.09.2015 22:00

Foto: Bloomberg

Obecnie sklepy internetowe w Polsce jako główną barierę rozwoju – a jednocześnie nieuczciwą konkurencję – wskazują właśnie szarą strefę. W badaniu na potrzeby raportu eHandel w Polsce 2015 r. takiej odpowiedzi udzieliło aż 36,4 proc. ankietowanych przedsiębiorców.

W komentarzach do ankiet właściciele sklepów piszą wprost o tym, że muszą walczyć z nieuczciwymi sprzedawcami, którzy dzięki unikaniu jakichkolwiek obciążeń na rzecz choćby Skarbu Państwa mogą zaproponować znacznie bardziej konkurencyjne oferty cenowe. Wciąż cena jest głównym kryterium wyboru dla konsumentów, stad legalnie działające firmy już na starcie mają utrudnione dotarcie do klientów.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Europejska branża luksusowa krwawi przez cła Donalda Trumpa
Handel
Donald Trump zapowiada 50-procentowe cła na towary z Unii Europejskiej
Handel
Donald Trump uderza w UE. „Do tej pory była nadzieja, że on tylko gra, że to blef”
Handel
Kongres Nowoczesnej Dystrybucji
Handel
UE chce zatrzymać nawozy z Białorusi i Rosji. Będą karne cła