Reklama
Rozwiń
Reklama

Polska zwiększy handel z Hongkongiem

Są duże szanse na ożywienie wymiany handlowej pomiędzy Polską a Hongkongiem i zwiększenie polskiego eksportu do Hongkongu.

Publikacja: 04.10.2015 14:37

W sobotę wizytę w Polsce zakończyła delegacja przedsiębiorców z Hongkongu wraz z dyrektorem wykonawczym Hong Kong Trade Development Council (Rady Rozwoju Handlu Hongkongu - HKTDC). Zdaniem Margaret Fong, dyrektora wykonawczego HKTDC, Hongkong mógłby dla polskich eksporterów stać się bramą do Chin Kontynentalnych, a także do całej Południowo-Wschodniej Azji. - Mamy odpowiednie kontakty i 30-letnie doświadczenie potrzebne w relacjach biznesowych między Chinami kontynentalnymi a resztą świata, łącznie z Polską – powiedziała Fong w rozmowie z Rzeczpospolitą. Jej zdaniem, do zagranicznej ekspansji Polska może także wykorzystać okazję, jaką daje chińska strategia „Nowego Jedwabnego Szlaku". - Hongkong stał się największym pozakontynentalnym centrum transakcji w walucie renminbi, z pełną gamą usług w zakresie bankowości, pozyskiwania funduszy, rozliczania transakcji i wielu innych. Polskie firmy, planujące otworzyć się na możliwości związane z Chinami, mogą skorzystać z hongkońskich usług finansowych w walucie renminbi celem poszerzenia swojego portfela – dodała Fong.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Odpowiedź CCC na zarzuty Ningi Research. Dariusz Miłek: Chyba pisała to AI
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Handel
NINGI Research oskarża CCC o „oszukańczy schemat”. Akcje spadają o ponad 9 proc.
Handel
USA nie kupią chińskiego oleju? Nowe groźby Donalda Trumpa
Handel
Niepewny los ceł Donalda Trumpa. Eksperci dają mu 80 proc. szans na porażkę w sądzie
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
Generacja Z przyprawia sklepy o ból głowy
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama