Pierwszy dzień po Święcie Dziękczynienia to dla Amerykanów początek zakupów prezentów. Firmy na ten dzień organizują specjalne promocje, dlatego do sklepów planuje się wybrać aż 60 proc. Amerykanów, a ich wydatki mogą przekroczyć poziom 50 mld dol. Całe świąteczne wydatki w listopadzie i grudniu mają wynieść 630,5 mld dol.
Internet kontra zakupy w sklepach
Zarówno w USA, jak i w państwach europejskich systematycznie rośnie udział nowych form zakupów. Konsumenci nie ograniczają się wyłącznie tylko do sklepów tradycyjnych, ale także online, również przez urządzenia mobilne.
– Według naszych wewnętrznych danych w Czarny Piątek 2014 zaobserwowaliśmy globalnie 62-proc. wzrost płatności mobilnych, z 51-proc. wzrostem liczby konsumentów kupujących na urządzeniach mobilnych – mówi „Rz" Matt Komorowski, szef sprzedaży w PayPal w naszym regionie.
– Wraz ze wzrastającą rok po roku liczbą e-konsumentów i intensyfikacją ich aktywności online powinniśmy spodziewać się ogromnego zainteresowania czarnym piątkiem w 2015 roku – dodaje.
W tym roku widać istny wysyp okolicznościowych promocji, i to w zasadzie w większości branż. Specjalne akcje organizuje m.in. internetowy sklep z akcesoriami wnętrzarskimi Westwing.pl czy Empik, ale również sieci super- czy hipermarketów.