Reklama

Mocny dolar uszczupli wyniki firm odzieżowych

Najmocniejsza od 12 lat amerykańska waluta dla sprzedawców odzieży będzie oznaczać konieczność podniesienia cen w sklepach.

Publikacja: 30.11.2015 21:00

Mocny dolar uszczupli wyniki firm odzieżowych

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

W poniedziałek za dolara amerykańskiego płacono już 4,04 zł, najwięcej od kwietnia 2003 r. W ciągu minionych 12 miesięcy dolar umocnił się o 20,6 proc., a tylko ostatni miesiąc przyniósł 4,5 proc. zwyżki.

Będzie to miało negatywny wpływ na wyniki tych firm, które sporo kosztów ponoszą w amerykańskiej walucie. Wśród nich niemało jest reprezentantów odzieżówki. – Umocnienie dolara może mieć wpływ na wyniki spółek odzieżowych już od I kwartału 2016 r., a na pewno w II kwartale. W tej branży wahania kursów walut, w których firmy dokonują zakupów kolekcji z Dalekiego Wschodu, mają wpływ na marże i wyniki po sześciu–dziewięciu miesiącach od zmiany notowań – mówi Marcin Stebakow, dyrektor działu analiz w DM BPS.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Handel
Komisja Europejska przyjęła umowę handlową z Mercosurem. Co przyniesie Unii?
Handel
Handlowy weekend nie tylko pod znakiem zeszytów. Polacy ruszają do sklepów
Reklama
Reklama