Mocny dolar uszczupli wyniki firm odzieżowych

Najmocniejsza od 12 lat amerykańska waluta dla sprzedawców odzieży będzie oznaczać konieczność podniesienia cen w sklepach.

Publikacja: 30.11.2015 21:00

Mocny dolar uszczupli wyniki firm odzieżowych

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

W poniedziałek za dolara amerykańskiego płacono już 4,04 zł, najwięcej od kwietnia 2003 r. W ciągu minionych 12 miesięcy dolar umocnił się o 20,6 proc., a tylko ostatni miesiąc przyniósł 4,5 proc. zwyżki.

Będzie to miało negatywny wpływ na wyniki tych firm, które sporo kosztów ponoszą w amerykańskiej walucie. Wśród nich niemało jest reprezentantów odzieżówki. – Umocnienie dolara może mieć wpływ na wyniki spółek odzieżowych już od I kwartału 2016 r., a na pewno w II kwartale. W tej branży wahania kursów walut, w których firmy dokonują zakupów kolekcji z Dalekiego Wschodu, mają wpływ na marże i wyniki po sześciu–dziewięciu miesiącach od zmiany notowań – mówi Marcin Stebakow, dyrektor działu analiz w DM BPS.

Pozostało 86% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Rząd Orbana skarży sieć sklepów. Uważa, że został zniesławiony
Handel
W niedzielę, 28 kwietnia, sklepy otwarte. Okazja do zaopatrzenia się na majówkę
Handel
Kończy się czas wielkich promocji w sklepach. Specjalne oferty w innych kanałach
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy