Portal kodyrabatowe.pl, który oferował specjalne zniżki do sklepów internetowych m.in. z okazji tzw. Czarnego Piątku, wyliczył, że handlujący online przeżywali prawdziwe oblężenie, W tym dniu serwis ten odwiedziło bowiem aż pięć razy więcej Polaków niż rok wcześniej. Więcej wizyt przełożyło się także na większą liczbę wykorzystanych w tym dniu kodów rabatowych. W czasie ostatniego piątku zostało wygenerowanych ponad 4-krotnie więcej transakcji niż w zwykłym dniu listopada – wynika z danych platformy kodyrabatowe.pl.
– W Polsce standardowo kody rabatowe na cały asortyment sklepu nie przekraczają 10-20 proc., natomiast w czasie Black Friday były oferowane zniżki nawet do 40 proc. Te rabaty robiły wrażenie, choć nie takie jak 80 proc. zniżki, jakie można dostać tego dnia w Stanach Zjednoczonych. Przed polskimi sklepami jeszcze długa droga do zaproponowania realnie wyjątkowych zniżek. Wiele sklepów wciąż tylko podpina swoje aktualne oferty promocyjne do akcji Black Friday lub oferuje symboliczne rabaty – analizuje Szymon Dobosz, szef grupy International Coupons, właściciela portalu i aplikacji mobilnej kodyrabatowe.pl.
Z roku na rok popularność Black Friday w Polsce wzrasta, co pokazują choćby statystyki Google. W porównaniu do 2014 r., w tym roku zanotowano niemal trzykrotny wzrost zainteresowania hasłem „Black Friday" w największej wyszukiwarce. Z kolei Cyber Monday, lansowany w USA jako alternatywa dla wyprzedaży stacjonarnych, w Polsce funkcjonuje szczątkowo.
– W rzeczywistości Black Friday zagarnęły w Polsce sklepy internetowe, dlatego niewiele z nich organizowało dodatkowo wyprzedaże w poniedziałek – dodaje Szymon Dobosz.