Aktualizacja: 06.12.2015 14:14 Publikacja: 06.12.2015 07:00
Foto: Bloomberg
Przez ostatnie dziesięć lat luksusowe marki intensywnie prowadziły ekspansję na chińskim rynku. Dziś jednak czas na zmiany, duże galerie handlowe nie są już tak oblegane jak kiedyś, a najdroższe butiki pomału się z nich wycofują.
Powodów zmian jest kilka. Chińska gospodarka zwalnia, a konsumenci mają przyzwyczaić się do "nowej normy" corocznego wzrostu PKB. Takich słów używa sam prezydent Xi Jinping. W kraju trwa od kilkunastu miesięcy zmasowana kampania antykorupcyjna, która bezpardonowo rozprawia się z łapówkami na każdym szczeblu biurokracji. Nie oszczędza się nawet wojskowych generałów, którzy dotychczas uchodzili w Chinach za nietykalnych.
W kwietniu w sklepach było drożej średnio o 5,6 proc., podczas gdy jeszcze przed miesiącem było to 6,7 proc. r./...
Abonament, w którego w ramach użytkownicy dostają darmowe dostawy czy dodatkowe promocje, zyskał nowe funkcjonal...
Donald Trump wykonał kolejny krok w stronę poprawy relacji handlowych między Stanami Zjednoczonymi a Chinami. Pr...
Handlowa spółka Żabka opublikowała raport za I kwartał 2025 r. Podtrzymała długoterminowe cele.
Liczba użytkowników chińskiego serwisu już o milion przekracza wynik polskiej platformy i wynosi 18,9 mln. Jedna...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas