Reklama

Dwojaki grudzień LPP

Z jednej strony przychody właściciela marki Reserved wreszcie wyraźnie wzrosły, ale z drugiej zostały okupione dużym spadkiem marży.

Publikacja: 04.01.2016 15:21

Dwojaki grudzień LPP

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski KS Krzysztof Skłodowski

W grudniu, najważniejszym dla siebie miesiącu w roku, LPP wypracowało 653 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, czyli o 19 proc. więcej niż rok temu. To pierwszy od dawna pod względem dynamiki tak udany miesiąc LPP. Obroty wzrosły szybciej niż powierzchnia handlowa (o 17 proc. r/r, do 843,4 tys. mkw.), co wskazuje na poprawę sprzedaży porównywalnej.

Jednak wysokie tempo wzrostu obrotów zostało okupione istotnym spadkiem marży, o 5 pkt proc., do 51 proc. Z tego powodu zysk brutto na sprzedaży LPP wyniósł w grudniu 333 mln zł, czyli zwiększył się o 8 proc. - wolniej niż wskazywałby na to wzrost obrotów.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama