Reklama

Partnerstwo sposobem na silną konkurencję

Polskie firmy coraz chętniej wybierają franczyzę jako metodę rozwoju.

Publikacja: 04.04.2016 22:00

Działanie w grupie, pod jedną marką, ze wspólnymi promocjami to udany patent. Z raportu firmy doradczej Profit System oraz portalu Franchising.pl wynika, że na rynku działa ponad 1,1 tys. systemów franczyzowych, w ramach których funkcjonuje 68,4 tys. sklepów i punktów usługowych. To jedna z głównych dróg rozwoju małych firm, daje pracę nawet 460 tys. ludzi. 80 proc. marek franczyzowych to firmy polskie.

O franczyzie zrobiło się w Polsce głośno przy okazji ostatniej wersji ustawy o podatku obrotowym. Zakładała ona potraktowanie grup firm działających w tym systemie jako jednego podmiotu. Wtedy z racji wysokich obrotów wiele z nich wpadało w najwyższą zaproponowaną wówczas stawkę, co znacznie pogarszało ich możliwości na rynku. Doszło do publicznych protestów, które spowodowały, że resort finansów wycofał się z takich rozwiązań.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Handel
Komisja Europejska przyjęła umowę handlową z Mercosurem. Co przyniesie Unii?
Handel
Handlowy weekend nie tylko pod znakiem zeszytów. Polacy ruszają do sklepów
Reklama
Reklama