Poczta zaoferuje bezpłatne zwroty e-zakupów

Państwowy operator i jeden z największych w Polsce internetowych sklepów ze sprzętem elektronicznym nawiązują współpracę.

Publikacja: 04.04.2016 22:00

Klienci, którzy kupią w Neo24.pl np. toster czy tablet, który nie spełni ich oczekiwań, będą mogli bezpłatnie odesłać go do e-sklepu. – Od teraz nie tylko dostawa, ale i zwrot są zupełnie za darmo – mówi Mateusz Gołda, menedżer w Neo24.pl.

Jak tłumaczy, wystarczy, że sprzęt klienci przyniosą do jednej z 4 tys. placówek Poczty Polskiej (PP). Klienci na darmowy zwrot mają 14 dni. Dotyczy on produktów o wadze do 30 kg (małe AGD, RTV, IT).

Eksperci podkreślają, że dziś coraz więcej e-sklepów, chcąc skutecznie konkurować z handlem tradycyjnym, wprowadza darmowe zwroty. Do tej pory dotyczyły one głównie zakupów na portalach z odzieżą (np. Zalando). Takie rozwiązanie wdrażają jednak również inne branże.

Z danych firmy Gemius wynika, że to może być potężny magnes na klientów. 83 proc. internautów w naszym kraju przyznaje bowiem, że kupowałoby online więcej, gdyby istniała właśnie opcja darmowych zwrotów. Analitycy przekonują, że ta usługa może przyczynić się do zwiększenia obrotów sklepu internetowego nawet grubo o ponad 50 proc. – Dostrzegamy na rynku rosnący udział paczek ze zwrotami, dlatego tak ważna jest współpraca z firmami, nie tylko przy obsłudze paczek z e-sklepów, ale także przy ruchu powrotnym od klientów – zaznacza Łukasz Gołębiowski, dyrektor sprzedaży w PP.

Jednymi z pierwszych, którzy na polskim rynku wdrożyli darmowe zwroty, byli jednak InPost i Allegro.

– Usługa spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem. Dlatego jesteśmy w trakcie przygotowywania oferty dla szerokiego rynku e-commerce – zapowiada Sebastian Anioł, prezes InPostu.

Poczta Polska szacuje, że za dwa lata już 3,5 proc. wszystkich paczek w Polsce będą stanowiły zwroty. To oznacza, że co roku w ten sposób do e-sklepów wróci 20 mln przesyłek.

Na rynku brytyjskim taka usługa jest niezwykle popularna. Firma Clear Returns szacuje, że klienci zwracają towary o wartości 16 procent tego, co łącznie wydają na e-zakupy. Doszło do tego, że w W. Brytanii jest już ok. 5 proc. internautów, którzy większość tego, co kupują online, zwracają. Szacuje się, że odpowiadają za 40 proc. wszystkich zwrotów w tym kraju.

Handel
Donald Trump ogłosił kolejną turę rozmów z Chinami w sprawie wojny celnej
Handel
Napięcie między USA a Chinami znów rośnie. Donald Trump w mocnych słowach o Xi Jinpingu
Handel
Aż 80 proc. Polaków nadal chce ograniczać wydatki
Handel
Polacy wydają coraz mniej na dzieci, za to więcej na zwierzęta
Handel
Niemieccy giganci handlowi planują fuzję po 60 latach podziału