Gdańskie LPP od 2014 r. koncentruje się na wzmocnieniu rozpoznawalności swojej największej marki – Reserved (poza tym w jego ofercie są też takie brandy jak Mohito, Cropp, House, Sinsay i Tallinder). – Szczególnie dotyczy to Niemiec, ale też światowych stolic mody, gdzie chcemy otwierać flagowe salony tego brandu. Stąd m.in. decyzja o otwarciu sklepu Reserved w Londynie przy słynnej Oxford Street czy poszukiwania odpowiednich lokalizacji dla flagowych salonów tej marki w Mediolanie i Wiedniu. Realizujemy również plan otwarć Reserved przy prestiżowych ulicach handlowych największych miast w Niemczech – mówi Sławomir Łoboda, wiceprezes LPP odpowiedzialny za rozwój i inwestycje.
Obecna od września 2014 r. w Niemczech firma ma tam 13 sklepów, w tym kilka flagowych. – W 2015 r. otworzyliśmy w Stuttgarcie przy Koenigstrasse największy w historii LPP salon Reserved (niemal 4 tys. mkw.). W tym roku w marcu do lokalizacji najważniejszych salonów na rynku niemieckim dołączył Hanower (Grosse Packhofstrasse, ponad 2,6 tys. mkw.), a jesienią otworzymy sklep o powierzchni niemal 3,5 tys. mkw. w Monachium, przy znanej Kaufingerstrasse. W 2017 r. planujemy otwarcia w kolejnych ważnych ośrodkach handlowych: Kolonii, Hamburgu oraz, co najważniejsze, w stolicy kraju, Berlinie, gdzie w kamienicy przy Tauentzienstrasse powstanie nasz salon flagowy – dodaje Łoboda.
Głównym celem otwarć tego typu sklepów jest promocja marki. – Jeśli będą zarabiać, to na pewno nie w początkowym okresie. Według mnie potrzeba będzie dwóch–trzech lat, zanim te sklepy będą blisko zera na poziomie wyniku operacyjnego. Dlatego na tym etapie traktowałbym je głównie z punktu widzenia marketingu, na to zresztą wskazuje sama spółka – mówi Konrad Księżopolski, szef działu analiz w Haitong Banku. Zaznacza jednocześnie, że potrzeba większej liczby sklepów i czasu, aby strategia przyniosła efekt i rozpoznawalność Reserved za granicą wzrosła.
Poza tym LPP w tym roku inwestuje na rynkach wschodnich, gdzie konsumenci, odwrotnie niż w Niemczech, coraz częściej wolą spędzać czas i robić zakupy w centrach handlowych. Na początku kwietnia w Sankt Petersburgu powstał największy rosyjski salon flagowy Reserved (ponad 2,5 tys. mkw.). W tym roku spółka planuje zwiększyć powierzchnię handlową swoich marek w Rosji o 10 proc.
Wzmacnia też brand Reserved na Bliskim Wschodzie. W tym roku powstał pierwszy salon w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, a kolejny, już drugi sklep Reserved został otwarty w prestiżowym Centrum Handlowym Villagio w stolicy Kataru. Sieć sklepów franczyzowych na Bliskim Wschodzie składa się z sześciu placówek: w Egipcie, Kuwejcie, dwóch w Katarze, Arabii Saudyjskiej i ZEA.