Reklama
Rozwiń
Reklama

Jerzy Mazgaj sprzedał akcje Vistuli

Jerzy Mazgaj sprzedał część akcji odzieżowo-jubilerskiej grupy. Przy okazji wyjaśniło się kto stoi za funduszem będącym największym jej pojedynczym akcjonariuszem.

Publikacja: 28.09.2016 16:18

Jerzy Mazgaj

Jerzy Mazgaj

Foto: materiały prasowe

Ipopema Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych 2 (FIZAN2) sprzedał w transakcji pakietowej, przeprowadzonej 5 września, 1 mln akcji Vistuli po 3,35 zł za sztukę (kapitał zakładowy odzieżowo-jubilerskiej grupy dzieli się na 175 mln walorów). Z kolei w transakcji z 12 września fundusz kupił 0,2 mln akcji po 2 zł za sztukę (wtedy kurs oscylował wokół 3,4 zł, dziś wynosi 3,23 zł).

Ipopema FIZAN2 miał przed transakcją równe 31 mln akcji spółki, stanowiących 17,5 proc. kapitału. Przy okazji wyjaśniło się kto kryje się za tym funduszem. W komunikacie podano, że osobą powiązaną z funduszem jest Jerzy Mazgaj, szef rady nadzorczej Vistuli, który ponadto na własny rachunek ma bezpośrednio 7,01 mln walorów (3,96 proc. kapitału). W poprzednich kilkunastu miesiącach Mazgaj regularnie dokupywał akcji Vistuli, ale to pierwszy raz, kiedy oficjalnie w komunikacie podano, że to on stoi za FIZAN2 (można się było tego jednak domyślać, bo fundusz jest też głównym akcjonariuszem Almy Market, której prezesem jest Mazgaj).

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama