Reklama

W naszych zakupach cena nadal wygrywa z ekologią

Niemal połowa Polaków twierdzi, że podczas zakupów zwraca uwagę na ekologię, głównie pod kątem wpływu produktów na ich zdrowie. W wyborze kosmetyków i żywności kierujemy się ceną.

Publikacja: 28.10.2019 21:00

W naszych zakupach cena nadal wygrywa z ekologią

Foto: Adobe Stock

Pomimo rosnących dochodów Polaków głównym czynnikiem uwzględnianym przy zakupach żywności (80 proc.) i kosmetyków (73 proc.) jest ich cena – dowodzi badanie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmy ARC Rynek i Opinia, które „Rzeczpospolita" opisuje jako pierwsza.

Zbyt wysoka cena to również najczęściej wskazywany powód rezygnacji z zakupu ekologicznych produktów, dużo ważniejszy niż np. ich dostępność. Jednocześnie prawie co drugi Polak deklaruje, że przy zakupach bierze też pod uwagę ekologię – i byłby skłonny zrezygnować z produktu, wiedząc, że jego producent negatywnie oddziałuje na środowisko.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Carrefour może zniknąć z Polski. Ruszyła sprzedaż handlowego giganta
Handel
Allegro zaskakuje wynikami. Poprzeczka idzie w górę
Handel
Rosja i Indie utworzą strefę wolnego handlu. To pomysł Kremla
Handel
Cła Trumpa uderzają w luksus. Swatch podnosi ceny zegarków nawet o 15 procent
Reklama
Reklama