Reklama

W naszych zakupach cena nadal wygrywa z ekologią

Niemal połowa Polaków twierdzi, że podczas zakupów zwraca uwagę na ekologię, głównie pod kątem wpływu produktów na ich zdrowie. W wyborze kosmetyków i żywności kierujemy się ceną.

Publikacja: 28.10.2019 21:00

W naszych zakupach cena nadal wygrywa z ekologią

Foto: Adobe Stock

Pomimo rosnących dochodów Polaków głównym czynnikiem uwzględnianym przy zakupach żywności (80 proc.) i kosmetyków (73 proc.) jest ich cena – dowodzi badanie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmy ARC Rynek i Opinia, które „Rzeczpospolita" opisuje jako pierwsza.

Zbyt wysoka cena to również najczęściej wskazywany powód rezygnacji z zakupu ekologicznych produktów, dużo ważniejszy niż np. ich dostępność. Jednocześnie prawie co drugi Polak deklaruje, że przy zakupach bierze też pod uwagę ekologię – i byłby skłonny zrezygnować z produktu, wiedząc, że jego producent negatywnie oddziałuje na środowisko.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Handel
Komisja Europejska przyjęła umowę handlową z Mercosurem. Co przyniesie Unii?
Handel
Handlowy weekend nie tylko pod znakiem zeszytów. Polacy ruszają do sklepów
Reklama
Reklama