Reklama

W naszych zakupach cena nadal wygrywa z ekologią

Niemal połowa Polaków twierdzi, że podczas zakupów zwraca uwagę na ekologię, głównie pod kątem wpływu produktów na ich zdrowie. W wyborze kosmetyków i żywności kierujemy się ceną.

Publikacja: 28.10.2019 21:00

W naszych zakupach cena nadal wygrywa z ekologią

Foto: Adobe Stock

Pomimo rosnących dochodów Polaków głównym czynnikiem uwzględnianym przy zakupach żywności (80 proc.) i kosmetyków (73 proc.) jest ich cena – dowodzi badanie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmy ARC Rynek i Opinia, które „Rzeczpospolita" opisuje jako pierwsza.

Zbyt wysoka cena to również najczęściej wskazywany powód rezygnacji z zakupu ekologicznych produktów, dużo ważniejszy niż np. ich dostępność. Jednocześnie prawie co drugi Polak deklaruje, że przy zakupach bierze też pod uwagę ekologię – i byłby skłonny zrezygnować z produktu, wiedząc, że jego producent negatywnie oddziałuje na środowisko.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Prezydent USA Donald Trump: Mamy porozumienie handlowe z Koreą Południową
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Żabka pokazuje wyniki. Co ciekawego widać między wierszami?
Handel
LPP kontra Hindenburg. Prokuratura: Tok postępowania torpedowany
Handel
Amazon szykuje potężne zwolnienia. Obejmą nawet 30 tys. pracowników biurowych
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
USA i Japonia zawarły umowę w sprawie metali ziem rzadkich
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama