Reklama

Koronawirus to test dla gospodarki

Patronat „Rzeczpospolitej”: "22 mln bezrobotnych w 4 tygodnie w USA, czyli 11 lat gospodarczego odbicia zmarnowane w miesiąc", "UK w obliczu najgorszej recesji od 300 lat", "Bezrobocie w Izraelu wzrasta do 20 proc", to tylko kilka nagłówków z biznesowych magazynów, które obrazują jak bardzo epidemia koronawirusa uderza w światową gospodarkę. Jak na tym tle prezentuje się Polska?

Publikacja: 07.05.2020 10:00

Koronawirus to test dla gospodarki

Foto: Fot./materiały prasowe

Według najnowszych danych GUS zatrudnienie w przedsiębiorstwach, w których pracuje co najmniej 10 osób, spadło w marcu w stosunku do lutego o 34,2 tysiące osób. Podobny wynik mieliśmy w grudniu 2008 roku (33,7 tysięcy osób) i był on reakcją na globalny kryzys finansowy po bankructwie banku Lehman Brothers. Szacuje się, że w ciągu najbliższych dwóch miesięcy bezrobocie w Polsce może wzrosnąć z niecałych 3 proc. na koniec 2019 do 10 proc. Jaki będzie los tych, których czas epidemii koronawirusa doprowadził do zapaści finansowej? Jaki będzie stan psychiczny ludzi? Jaki będzie nowy świat? Czy jesteśmy na niego gotowi? Jak zwykle chcemy dostać szybko odpowiedzi, ale dziś na wiele niepokojących pytań niestety ich nie ma.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Gospodarka
To polskie firmy mają realizować inwestycje w Polsce. Rząd opracowuje zasady
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Gospodarka
Tak Światowa Organizacja Zdrowia pomaga Rosji. „Ryzyko legitymizacji reżimu”
Gospodarka
Co nowy rząd Andreja Babiša może przynieść Czechom?
Gospodarka
Czy Niemcy czeka kryzys? Szef instytutu Ifo ostrzega: Sytuacja jest dramatyczna
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Gospodarka
Czarny czwartek Kremla. USA uderzają w ropę, a Unia w banki i sojuszników Rosji
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama