Wskaźnik nastrojów konsumenckich utrzymał się w sierpniu 2023 r. na podobnym poziomie jak przed miesiącem. W przyszłość wciąż spoglądamy z dużą ostrożnością, czujnie obserwujemy rynek pracy i z reguły stronimy od dużych inwestycji. Większe zmiany mogą nadejść dopiero jesienią. Takie dane płyną z najnowszego Barometru Nastrojów Konsumenckich opracowanego przez firmę GfK – an NIQ company.
Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich, wyniósł -4,5 i spadł o 1,1 jednostki w stosunku do poprzedniego miesiąca. W sierpniu 2023 r. swoją aktualną sytuację finansową respondenci oceniali gorzej niż jeszcze miesiąc temu, gdy zanotowano najwyższy poziom nastrojów konsumenckich od 2,5 roku. Wynik wciąż pozostaje na minusie, spadając o 5,6 jednostki (wskaźnik -8,3 wobec -3 w lipcu 2023 r.). W przyszłość również przestaliśmy spoglądać tak optymistycznie jak miesiąc temu, co wpłynęło na spadek wyniku o ponad 2 pkt proc (średni wskaźnik wyniósł -3,7 wobec -1,6 w lipcu 2023 r.).