Gość wyjaśniła, że Nowy Jedwabny Szlak jest ważną częścią dużo szerszej koncepcji geoekonomicznej z nowym modelem współpracy na tle międzynarodowym, którym jest pas ekonomiczny.
- Cała ta koncepcja ogłoszona w 2013 r. nazywała się „jeden pas i jeden szlak”. Później nazwano ją „pas i szlak” - tłumaczyła Pieriegud.
Zaznaczyła, że najczęściej słyszymy o tym, iż Nowy Jedwabny Szlak to jest korytarz transportowy, linie kolejowe, które będą łączyć Daleki Wschód z Europą.
- Główna koncepcja dotyczy pasa ekonomicznego. To dotyczy inwestycji infrastrukturalnych, współpracy w obszarze handlu, sferze usług, różne inwestycje w różnych branżach. Częścią tego jest korytarz transportowy, który ma ułatwić tę wymianę handlową. Szlaki kolejowe lądowe z Azji i z Chin do Europy istnieją już bardzo długo, to nie jest coś nowego. My nie będziemy budować nowych linii kolejowych, tylko co najwyżej będą podejmowane projekty rozbudowy tej infrastruktury – tłumaczyła.
Przypomniała, że pierwotne założenia są nastawione na rozwój wzajemnej współpracy handlowej.