McDonald’s: Ta gigantyczna awaria to nie nasza wina

McDonald's poinformował, że problemy techniczne, które w piątek sparaliżowały większość restauracji amerykańskiej sieci fast foodów na całym świecie, zostały spowodowane przez zewnętrznego dostawcę.

Publikacja: 16.03.2024 12:54

Nieczynny lokal McDonald's w Shimbashi dzielnicy Tokyo

Nieczynny lokal McDonald's w Shimbashi dzielnicy Tokyo

Foto: AFP

Globalna awaria nastąpiła podczas „zmiany konfiguracji” i uniemożliwiła restauracjom przyjmowanie zamówień, między innymi w Wielkiej Brytanii, Australii i Japonii oraz w Polsce – pisze BBC. McDonald's zapewnił, że przyczyną problemów nie był cyberatak.

Czytaj więcej

Wielka awaria w McDonald's. Zamknięte restauracje

To nie był cyberatak na McDonald's

W firmie wystąpiła „globalna awaria systemu technologicznego, która została szybko zidentyfikowana i naprawiona” – powiedział Brian Rice, dyrektor ds. informatyki McDonald's. Poinformował, że restauracje w wielu krajach działają normalnie, podczas gdy kilka jest wciąż w trakcie przywracania trybu online. „Warto zauważyć, że problem ten nie był bezpośrednio spowodowany zdarzeniem związanym z cyberbezpieczeństwem – raczej został spowodowany przez zewnętrznego dostawcę podczas zmiany konfiguracji” – dodał. Rice powiedział, że to, co się wydarzyło, stanowi „wyjątek od normy i pilnie pracujemy nad jego rozwiązaniem”.

Czytaj więcej

WcDonald’s trafi do McDonald’s. Na celowniku giganta fani anime

Problemy zaczęły się w piątek z rana

Problemy zaczęły się w piątek we wczesnych godzinach porannych i trwały przez cały ranek, ale firma nie podała, ilu lokali to dotyczyło. Sarah McLean, właścicielka franczyzy w regionie Midlands, stwierdziła, że problem dotyczy wszystkich jej 21 oddziałów. „Awarie w moich restauracjach dotknęły bardzo wcześnie rano, więc na szczęście nie były one zbyt znaczące i trwały około półtorej godziny” – powiedziała BBC. Ale w tym czasie „nie mogli nikogo obsłużyć”.

Downdetector, system używany do monitorowania problemów IT w firmach, odnotował gwałtowny wzrost problemów z aplikacją McDonald's UK w piątek około godziny 05:00 GMT. Problemy zgłoszono w kilku krajach, w tym w Nowej Zelandii, Austrii i Niemczech, ale po południu zaczęły one być rozwiązywane. Japońska agencja informacyjna Kyodo poinformowała, że sklepy w całej Japonii zaczęły wznawiać działalność po zakłóceniu systemu.

Czytaj więcej

McDonald’s ma kłopoty na Bliskim Wschodzie. Gniew w krajach muzułmańskich

McDonald's w Japonii potwierdził: „Obecnie wystąpiła awaria systemu. Przepraszamy za wszelkie niedogodności, jakie może to spowodować, i prosimy o chwilkę poczekać na przywrócenie usługi”.

Sieć McDonald's ma około 40 tys. restauracji w 100 krajach na całym świecie, w tym około 1450 w Wielkiej Brytanii i Irlandii oraz ponad 14 tys. sklepów w Stanach Zjednoczonych. Ma też niemal 3000 w całej Japonii i około 1000 w Australii.

Globalna awaria nastąpiła podczas „zmiany konfiguracji” i uniemożliwiła restauracjom przyjmowanie zamówień, między innymi w Wielkiej Brytanii, Australii i Japonii oraz w Polsce – pisze BBC. McDonald's zapewnił, że przyczyną problemów nie był cyberatak.

To nie był cyberatak na McDonald's

Pozostało 91% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gastronomia
McDonald’s ruszył z nową kampanią. Nie skierował jej do klientów
Gastronomia
Dopłaty za sztućce, słońce i widok. Hiszpańskie pomysły na naciąganie gości
Gastronomia
Wielka awaria w McDonald's. Zamknięte restauracje
Gastronomia
WcDonald’s trafi do McDonald’s. Na celowniku giganta fani anime
Gastronomia
Zerwij za pomocą… pizzy. Pizza Hut z nietypową kampanią na Walentynki