Reklama
Rozwiń
Reklama

Nowy prezes Starbucks przykłada się do pracy. Przeszedł szkolenie baristy

Laxman Narasimhan postanowił poznać nową firmę od podszewki. Nie tylko przeszedł szkolenie baristy, ale także podawał kawę klientom.

Publikacja: 18.03.2023 08:08

Laxman Narasimhan

Laxman Narasimhan

Foto: Guillermo Gutierrez/Bloomberg

Od października 2022 Laxman Narasimhan jest „tymczasowym” CEO sieci kawiarni Starbucks, a od kwietnia ma ostatecznie zastąpić na stanowisku szefa kawiarnianego giganta Howarda Schultza. Urodzony w Indiach menedżer, będący z wykształcenia inżynierem mechanikiem, nie miał dotychczas wiele wspólnego z kawowym biznesem, co najwyżej był klientem kawiarni. Jego kariera to praca w McKinsey, gdzie zajmował się doradztwem strategicznym, czy szefowanie koncernem z branży FMCG Reckitt Benckiser.

Czytaj więcej

Starbucks uwierzył znów w Wielką Brytanię. Nie chce już sprzedawać biznesu

Czas na wdrożenie się do obowiązków prezesa Starbucks Laxman Narasimhan postanowił najwyraźniej wykorzystać możliwie najlepiej. Na swoim profilu w serwisie LinkedIn tymczasowy i przyszły CEO Starbucksa pochwalił się dwiema rzeczami – po pierwsze, zrobił 40-godzinny kurs i został certyfikowanym baristą Starbucks, a po drugie spędził sporo czasu na pracy w pierwszej linii.

Foto: linkedin.com

- Spędziłem czas w 33 kawiarniach na 12 rynkach. Jestem teraz certyfikowanym baristą po 40-godzinnym szkoleniu mającym na celu daj mi praktyczne doświadczenie radości i wyzwań związanych z pracą na pierwszej linii – napisał Narasimhan w poście.

Reklama
Reklama

Dodał też, że z „pokorą” przyjął rady i krytykę współpracowników, a także dzięki temu doświadczeniu „Lepiej rozumie pracę”.

- To ciężko wypracowana mądrość, o której będę pamiętał każdego dnia, kontynuując tę podróż – dodał CEO Starbucks.

Niezależnie od tego, czy Narasimhanowi rzeczywiście uda się zapamiętać to czego się nauczył pracując za barem, jego podejście do nowej pracy może faktycznie zaimponować i od strony PR jest świetnym posunięciem. Oraz, w razie strajków w kawiarniach, prezes będzie mógł zapobiec spadkowi sprzedaży ponownie zakasując rękawy.

Gastronomia
Starbucks w USA traci klientów. Sprzedaż rośnie na świecie mimo drogiej kawy
Gastronomia
Firmy cateringowe tak chcą walczyć z marnowaniem żywności
Gastronomia
Starbucks zmienia zasady pracy hybrydowej. Prezes usiłuje zreorganizować firmę
Gastronomia
Apetyt firm na głodnych Polaków. Rynek dostaw jedzenia na zakręcie
Gastronomia
Starbucks walczy o chińskich klientów. Ceny mają być „bardziej przystępne”
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama