W raporcie „Analiza ekonomiczna potencjału gospodarczego Polski wschodniej" przygotowanym na zlecenie PAIiIZ wskazano, że udział w targach i wystawach w kraju i za granicą jest istotnym czynnikiem promowania eksportu regionalnych przedsiębiorstw.
W efekcie przedsiębiorcy z pięciu wschodnich województw mogą, poza innymi dotacjami do wyjazdów na targi zagraniczne, korzystać też ze środków na ten cel pochodzących z programu „Rozwój Polski wschodniej". Jest on kierowany m.in. do firm i samorządów z Lubelskiego, Podkarpackiego, Podlaskiego, Świętokrzyskiego i Warmińsko-Mazurskiego. Z programu finansowany jest „Program Promocji Gospodarczej Polski wschodniej". Odpowiada za niego PAIiIZ. Głównymi odbiorcami pomocy proeksportowej są przedsiębiorstwa.
Wyjazdy na zagraniczne targi są finansowane w całości ze środków publicznych (unijnych i krajowych). Przedsiębiorcy i samorządowcy, którzy zakwalifikują się na wyjazdy, nie ponoszą prawie żadnych kosztów. PAIiIZ zapewnia im przeloty w obie strony, noclegi, materiały informacyjne oraz organizację spotkań na miejscu, w tym koszty wynajęcia powierzchni wystawienniczej oraz zabudowy stoiska na targach (uczestnicy mają do dyspozycji wspólne stoisko). PAIiIZ nie zapewnia im jedynie diet, ubezpieczenia oraz dojazdu z i do Warszawy. Przedsiębiorcy i samorządowcy wyjeżdżają głównie na targi w Unii Europejskiej, USA, Rosji, Chinach, Korei Płd. i Indiach.
Dotąd odwiedzono 47 wystaw. Wzięło w nich udział 171 samorządowców oraz 549 przedsiębiorców. Ci ostatni realizują już blisko 100 kontraktów będących efektem wyjazdów. Wciąż też negocjują nowe. Szanse na kolejne umowy mają firmy spożywcze, bieliźniarskie i jachtowe. PAIiIZ szacuje, że łączna wartość kontraktów po 2011 r. wyniesie blisko 20 mln zł. Najwięcej w sektorze spożywczym (ponad 10 mln zł), jachtowym (5 mln zł) i lotniczym (blisko 1 mln zł).
Przedsiębiorcy z branży spożywczej pozyskali kontrakty m.in. na targach Sial w Szang-haju i Paryżu, World Food w Moskwie, Salon de Gourmets w Madrycie, Plma w Amsterdamie i Anuga w Kolonii. Producenci bielizny m.in. na targach Mode City w Paryżu, a producenci jachtów na Hanseboot – Hamburg International Boat Show. Popularnością wśród firm informatycznych cieszą się targi Nasscom w Indiach (Mumbai).