Takie rozwiązanie zakłada przygotowany przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej projekt rozporządzenia zmieniającego przepisy w sprawie przyznawania bezrobotnemu środków na podjęcie działalności na zasadach określonych dla spółdzielni socjalnych.
Ministerstwo chce wprowadzić dla świeżo upieczonych spółdzielców ułatwienia. W projekcie rozporządzenia odstąpiono m.in. od składania harmonogramu wydatków oraz od obowiązku dokumentowania i rozliczania wydatkowania środków otrzymanych z Funduszu Pracy w terminie określonym w umowie. Zamiast tego spółdzielcy złożą rozliczenia w formie zestawienia kwot wydatkowanych od dnia zawarcia umowy na poszczególne towary i usługi ujęte w specyfikacji.
Nie będą już ponadto musieli rozliczać się samodzielnie. W ich imieniu zbiorcze rozliczenie będzie mógł złożyć organ spółdzielni. Ma to ułatwić życie nie tylko bezrobotnym. Również starosta sprawniej rozliczy się ze środków przyznanych z Funduszu Pracy.
Projekt rozporządzenia precyzuje również, jakie zaświadczenia, oświadczenia i informacje są niezbędne do przedstawienia przez bezrobotnego, który zechce ubiegać się o pomoc.
etap legislacyjny konsultacje społeczne