Jak wynika z podsumowania akcji "szybki PIT", ponad 1,2 miliona podatników rozliczyło się z fiskusem wirtualnie składając przeszło 950 tys. formularzy (część zeznań to wspólne rozliczenie małżonków, stąd różnica w liczbach). Liczba ta obejmuje elektroniczne formularze PIT 28, 36, 36L, 37, 38, 39 oraz PIT 16, 16A i 19A, zarówno z kwalifikowanym podpisem, jak i bez niego. - To prawie trzykrotnie więcej niż rok temu, kiedy tą drogą złożono 324 129 zeznań - czytamy w komunikacie resortu finansów. W ocenie ministerstwa taka liczba zeznań to efekt m.in. kampanii prowadzonej przez resort finansów promującej rozliczanie się on-line z urzędem skarbowym.

- Po raz pierwszy w działaniach promocyjnych Ministerstwo Finansów wykorzystało na taką skalę narzędzia promocyjne - tłumaczy Szymon Milczanowski, zastępca dyrektora Biura Ministra w MF. - Wykorzystaliśmy np. portal YouTube i profil na Facebook'u, gdzie w formie atrakcyjnych spotów wyjaśnialiśmy podatnikom, że warto złożyć zeznanie przez Internet.

Jak dotychczas najwięcej deklaracji PIT wysłanych przez Internet bez podpisu elektronicznego wpłynęło w województwie mazowieckim, śląskim i małopolskim (odpowiednio ponad 161 tys., 107 tys. i 90 tys. zeznań, czyli 18, 12 i 10 proc. ogółu przesłanych).