Aktualizacja: 20.08.2020 21:00 Publikacja: 20.08.2020 21:00
Foto: Shutterstock
W tym roku sezon dywidendowy jest dłuższy z powodu pandemii. Gros spółek dopiero teraz odbywa walne zgromadzenia i decyduje w sprawie podziału zeszłorocznego zysku. Jeszcze w marcu i kwietniu wydawało się, że w dywidendach będzie istny pogrom. Dziś już wiadomo, że te prognozy były zbyt pesymistyczne, ale faktem jest, że spółki są mniej skłonne do dzielenia się zyskiem. To, jak duża jest presja na wyższą wypłatę, zależy m.in. od struktury akcjonariatu. Tam, gdzie dominują inwestorzy finansowi, szansa na wyższą dywidendę rośnie.
26 proc. ocenia ją pozytywnie, a 28 proc. negatywnie. Tylko co piąty deklaruje, że w ostatnich trzech miesiącach...
Norweski narodowy fundusz emerytalny Statens pensjonsfond, nazywany potocznie funduszem naftowym ze względu na g...
Fundusze zdefiniowanej daty PPK w miarę swoich możliwości stabilizowały sytuację na warszawskim rynku, w czasie...
Grupa Revolut zarobiła w minionym roku 1,4 mld dolarów. Liczba klientów na świecie wzrosła o 15 mln, a w Polsce...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Jak zagraniczny kapitał może pomóc Polsce budować drogi, porty i sieci energetyczne?
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas