Nabór wniosków zostanie przeprowadzony w terminie od 21 marca do 30 marca b.r. Przyjmowane będą projekty służące rozwojowi cyfrowej administracji. Pod tym pojęciem rozumie się przeprowadzenie działań i inwestycji obejmujących m.in. budowę systemów teleinformatycznych wraz z niezbędną infrastrukturą dla potrzeb elektronicznego obiegu dokumentów wraz z obiegiem spraw i pracy (workflow), modelowania i optymalizacji procesów w administracji publicznej, budowę szeroko dostępnych dla obywateli regionalnych platform umożliwiających dostęp przez Internet do usług publicznych.
Za tzw. kwalifikowane projekty można także uznać te, które będą przewidywać budowę teleinformatycznych systemów komunikacji (podpis elektroniczny, elektroniczna pieczątka oraz inne sposoby uwierzytelniania form elektronicznych), tworzenie, rozwijanie publicznych rejestrów referencyjnych, w tym systemów informacji przestrzennej, rozwój infrastruktury informatycznej zapewniającej skuteczne mechanizmy zarządzania prawami dostępu do informacji i monitorowanie tego dostępu. Wreszcie mogą to być działania związane z upowszechnianiem systemów teleinformatycznych, pozwalających na szybką i sprawną wymianę danych pomiędzy różnymi podmiotami, umożliwiających poszerzenie zakresu spraw, które można zrealizować drogą elektroniczną oraz budową lub przebudową, a także zakupem systemów zapewniających bezpieczeństwo przechowywania danych cyfrowych.
Druga kategoria projektów, które także wolno zgłaszać w celu ich dofinansowania ze środków unijnych, to rozwój i udostępnianie informacji sektora publicznego, zasobów nauki, kultury i dziedzictwa regionalnego. W tym wypadku chodzi m.in. o budowę, przebudowę lub zakup systemów teleinformatycznych służących digitalizacji zasobów, w tym kulturowych lub naukowych, będących w posiadaniu instytucji publicznych, a także zapewnienie powszechnego, otwartego dostępu do tych zasobów w postaci cyfrowej.
Zgodnie z kryteriami działania, do składania aplikacji dopuszczone są:
- jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia,