Navigator Crowd to nowość na polskim rynku crowdfundingu. Platforma jest skierowana do młodych, ambitnych firm, które chciałyby zadebiutować na giełdzie w ciągu trzech lat, ale nie mają jeszcze dostatecznego przychodu czy dopracowanego produktu lub jego komercjalizacji.
- Teraz, gdy zmianie ulegają regulacje dotyczące crowdfundingu, stwierdziliśmy, że to idealny moment, by zaoferować spółkom platformę do crowdfundingu w połączeniu ze wsparciem w potencjalnym wejściu na giełdę - tłumaczy Artur Granicki, współzałożyciel i prezes Navigator Crowd, w rozmowie z Business Insider Polska.
Granicki przedstawił, jak dokładnie będzie wyglądać wsparcie dla spółek. - Zakładamy, że na platformie będą obecne spółki, które w okresie 1-3 lat po emisji na platformie crowdfundingowej, będą mogły zadebiutować na giełdzie. Określimy między innymi, jakie warunki firma musi spełnić oraz jaki będzie koszt IPO. Zapewnimy niezbędny know how związany z wprowadzaniem spółki na rynek, nie będziemy jednak aktywni przy spółce „na co dzień” - powiedział.
Prezes Navigator Crowd podkreślił, że platforma współpracuje z firmami z różnych branż, w tym technologicznej, gamingowej, produkcyjnej, energetycznej, elektromobilnej czy medycznej. Stawia jednak spółkom wymogi.
- Celujemy w spółki, które będą miały do zaoferowania coś więcej niż dobry pomysł i marketing. Szukamy perspektywy szybkiego wzrostu wartości oraz emitentów, których w ciągu 1-3 lat będzie można wprowadzić na NewConnect lub parkiet główny GPW - wyjaśnia.