- To był kolejny bardzo dobry rok dla branży leasingu. Niestety ostatni tak dobry w najbliższych kilku latach – mówił w czasie poniedziałkowego spotkania z dziennikarzami Andrzej Krzemiński, przewodniczący komitetu wykonawczego Związku Polskiego Leasingu. Tłumaczył, że przez ostatnie 7 lat branża notowała nieprzerwany dwucyfrowy wzrost. Ale zbliżające się spowolnienie gospodarcze odbije się także na jej wynikach.
Do rekordowego wyniku branży najmocniej przyczynił się leasing pojazdów lekkich, czyli samochodów osobowych i dostawczych o masie do 3,5 tony. W 2018 r. wartość sfinansowanych tu umów sięgnęła 39,9 mld zł, co oznacza wzrost o 30,7 proc. licząc rok do roku.
Pomogły zmiany zasad rozliczania aut osobowych. - W związku ze zmianami podatkowymi, które objęły leasing samochodów osobowych, w czwartym kwartale mieliśmy tu ogromny przyrost biznesu, o blisko 30 proc. licząc rok do roku – mówił Andrzej Krzemiński. Branża leasingowa ma za sobą rekordowy rok. Sfinansowała inwestycje firm warte rekordowe 82,6 mld zł, po wzroście o rekordowe 21,6 proc. w porównaniu z 2017 r. Pomógł rząd.
- To był kolejny bardzo dobry rok dla branży leasingu. Niestety ostatni tak dobry w najbliższych kilku latach – mówił w czasie poniedziałkowego spotkania z dziennikarzami Andrzej Krzemiński, przewodniczący komitetu wykonawczego Związku Polskiego Leasingu. Tłumaczył, że przez ostatnie 7 lat branża notowała nieprzerwany dwucyfrowy wzrost. Ale zbliżające się spowolnienie gospodarcze odbije się także na jej wynikach.
Do rekordowego wyniku branży najmocniej przyczynił się leasing pojazdów lekkich, czyli samochodów osobowych i dostawczych o masie do 3,5 tony. W 2018 r. wartość sfinansowanych tu umów sięgnęła 39,9 mld zł, co oznacza wzrost o 30,7 proc. licząc rok do roku.