Projekt terminalu autorstwa hiszpańsko-polskiego konsorcjum łączy w sobie nowoczesną wizję architektoniczną z maksymalną funkcjonalnością. Parkingi, terminal, sale odpraw i poczekalnie zaprojektowano tak, aby droga na pokład była jak najkrótsza. Terminal ma przypominać unoszącą się na wietrze lotnię. Jego fasadę pokryje szkło, dzięki czemu do wnętrza będzie docierać duża ilość światła. W terminalu poza halami odpraw biletowo-bagażowych znajdzie się także dworzec szynobusu.

Na terenie portu powstaną strefy komercyjne (sklepy, biura podróży, wypożyczalnie samochodów, restauracje). W planach są też powierzchnie biurowe, sale konferencyjne, platforma widokowa, a nawet kaplica. Długość drogi startowej wynosi aż 2,5 km. Do końca 2016 r. lotnisko będzie w stanie obsłużyć ok. 1 mln pasażerów. Docelowo port ma odprawiać 3 mln osób. Inwestycja będzie kosztować ponad 220 mln zł, w tym 86 mln zł to dofinansowanie z programu. Wokół lotniska koncentrują się też inne inwestycje finansowane z programu, m.in. rozbudowa drogi wojewódzkiej oraz budowa toru dojazdowego, a także zakup pięciu nowoczesnych, klimatyzowanych szynobusów, które będą dowozić z Lublina pasażerów lotniska.