Elbląg chce skusić narciarzy, buduje wyciągi

Elbląg wydzierżawił na 25 lat tereny wokół tzw. Góry Chrobrego. Inwestor wybuduje tam wyciągi narciarskie, park linowy i ścieżki rowerowe

Publikacja: 28.06.2011 02:34

Ponad 130-tysięczny port nad Zalewem Wiślanym chce przyciągać turystów nie tylko od wiosny do jesieni, kiedy  docierają tu z Ostródy statki unikatowym Kanałem Elbląskim wodoloty latają po zalewie, statki płyną do Kaliningradu, a na odbudowanym Starym Mieście odbywają się liczne imprezy. Chce być atrakcyjny także zimą.

Prezydent miasta Grzegorz Nowaczyk podpisał umowę 25-letniej dzierżawy 22 ha na tzw. Górze Chrobrego z Przedsiębiorstwem Turystycznym Góra Chrobrego sp. z o. o. Firma będzie płacić miastu miesięcznie 20 tys. zł netto.

– To miejsce jest wyjątkowe. Naturalny stok malowniczo położony na progu Wysoczyzny Elbląskiej świetnie nadaje się do wykorzystania przez narciarzy zjazdowych. Mamy tam już dwa wyciągi i trzy naśnieżane trasy zjazdowe. Ostatniej zimy narciarze przyjeżdżali nie tylko z Warmii i Mazur, ale i z Trójmiasta  – mówi „Rz" Adam Krause, dyrektor zarządzający spółki.

Bliskość (60 km) Trójmiasta połączona z dogodnym dojazdem (trasa E7) to atuty zimowego Elbląga. Dlatego w planach jest budowa kolejnych wyciągów, schroniska z restauracją, rozbudowa snowparku i budowa toru do zjazdów na dętkach. Latem ma tu działać park linowy, wytyczone zostaną ścieżki rowerowe oraz trasy dla rowerów górskich. Na to wszystko potrzeba ok. 20 mln zł.

– Połowę chcemy otrzymać z UE. Właśnie szykujemy dokumentację – mówi Krause.

Do tej pory Elbląg najwięcej zainwestował w unowocześnienie portu. Władze miasta dostały unijną dotację i wybudowały port morski dostosowany do obsługi ok. 2 mln t towarów rocznie. Inwestycja kosztowała 30 mln zł (część sfinansowała Unia). Infrastruktura – drogi dojazdowe, nowy most – pochłonęła jeszcze ok. 100 mln zł. Powstał terminal towarowy (5 ha) oraz terminal pasażersko-promowy, który spełnia wymogi układu z Schengen.

Port stał jednak pusty przez blisko cztery ostatnie lata, bowiem Rosjanie nie puszczali ruchu po swojej części zalewu. Dopiero w tym roku znów ruszyła żegluga pasażerska do Kaliningradu.

 

 

Ponad 130-tysięczny port nad Zalewem Wiślanym chce przyciągać turystów nie tylko od wiosny do jesieni, kiedy  docierają tu z Ostródy statki unikatowym Kanałem Elbląskim wodoloty latają po zalewie, statki płyną do Kaliningradu, a na odbudowanym Starym Mieście odbywają się liczne imprezy. Chce być atrakcyjny także zimą.

Prezydent miasta Grzegorz Nowaczyk podpisał umowę 25-letniej dzierżawy 22 ha na tzw. Górze Chrobrego z Przedsiębiorstwem Turystycznym Góra Chrobrego sp. z o. o. Firma będzie płacić miastu miesięcznie 20 tys. zł netto.

Finanse
Polacy ciągle bardzo chętnie korzystają z gotówki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Finanse
Najwięksi truciciele Rosji
Finanse
Finansowanie powiązane z ESG to korzyść dla klientów i banków
Debata TEP i „Rzeczpospolitej”
Czas na odważne decyzje zwiększające wiarygodność fiskalną
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Finanse
Kreml zapożycza się u Rosjan. W jeden dzień sprzedał obligacje za bilion rubli