Papiery krótkoterminowe, warte 35 mln zł mają być spłacone w ciągu roku. Zostaną przeznaczone na prefinansowanie dotacji unijnych własnego oraz zapłatę podatku VAT. Kolejne 180 mln zł ma zostać spłacone do końca 2012 roku. Pozyskane z emisji środki władze spółki chcą przeznaczyć na finansowanie programu inwestycyjnego realizowanego w latach 2011 — 2017.

Jego wartość jest szacowana na 560 mln zł. Planowane prace obejmują m. in. budowę nowej drogi startowej, rozbudowę płyty postojowej, modernizację systemu odwadniającego czy budowę nowego hangaru technicznego. Pozostałe środki niezbędne do sfinansowania inwestycji mają pochodzić z dotacji unijnych, środków wypracowanych przez spółkę i pozyskanych z podwyższenia kapitału zakładowego.

Katowicki port nie jest jedynym, który swoje inwestycje chce finansować z emisji obligacji. Polskie lotniska pożyczyły już z rynku 1,5 mld zł. Porty lotnicze wydają środki pozyskane z emisji na rozbudowę. Pożyczki zapewniają wkład własny do unijnych dotacji.