Firma Cisco, globalny potentat w branży informatycznej, zapowiedziała uruchomienie w Krakowie swojego centrum wsparcia. Geograficzny zasięg działania obejmie Europę, Rosję, Bliski Wschód oraz Afrykę. – Centrum będzie świadczyło usługi klientom wewnętrznym i zewnętrznym, będzie także wspierać działalność operacyjną firmy – podało Cisco w komunikacie. Inwestor nie zdradza na razie planowanej liczby miejsc pracy. Według niepotwierdzonych informacji może docelowo zatrudnić nawet 500 – 700 osób.
Wkrótce mogą pojawić się zapowiedzi kolejnych przedsięwzięć. Polska ma znajdować się na krótkiej liście potencjalnych lokalizacji m.in. dla takich firm jak Bayer, Dolby oraz Bank of New York. W branży nowoczesnych usług biznesowych szacuje się, że w ciągu 12 – 18 miesięcy moglibyśmy pozyskać nawet 15 – 20 nowych inwestycji.
Zdaniem wiceprezesa zarządu Hewlett-Packard Europe Jacka Levernesa kryzys tylko pomoże Polsce w ich przyciągnięciu. Im większe zawirowania ogarną globalną gospodarkę, tym większe będą nasze szanse. – Firmy w rozwiniętych krajach zachodnich będą musiały mocniej ciąć koszty. A w konsekwencji przyspieszą poszukiwania tańszych rynków dla outsourcingu działań usługowych – twierdzi Levernes.
80 tys. osób pracuje teraz w sektorze usług biznesowych. Za 2 – 3 lata może to być nawet 100 tys.
Podobna sytuacja miała już miejsce trzy lata temu. Firmy zmuszone do cięć zaczęły powierzać wybrane funkcje wyspecjalizowanym dostawcom zewnętrznym. – Kto raz zdecydował się skorzystać z usług partnera zewnętrznego, ten zwykle kontynuuje współpracę – tłumaczy dyrektor zarządzający Infosys BPO Europe Krystian Bestry.