Rada ds. Systemu Płatniczego przy NBP (w jej skład wchodzą przedstawiciele banków komercyjnych i organizacji kartowych) przyjęła rekomendacje, które mają zwiększyć bezpieczeństwo kart zbliżeniowych.
Zalecenia zakładają, że wydawca karty płatniczej powinien umożliwić klientowi wybór opcji korzystania z funkcji zbliżeniowej lub niekorzystania z niej. Zarówno wydawca, jak i klient powinien mieć możliwość zarządzania funkcjonalnością zbliżeniową poprzez wyłączenie lub włączenie funkcjonalności zbliżeniowej.
W przypadku braku technicznych możliwości bank powinien umożliwić klientowi posiadanie karty bez funkcji zbliżeniowej.
Klient, który otrzymał kartę z funkcjonalnością zbliżeniową, powinien zostać poinformowany przez wydawcę kart płatniczych o tym czym jest funkcjonalność zbliżeniowa, o sposobach identyfikowania kart wyposażonych w tę funkcjonalność i punktów, w których możliwe jest dokonywanie płatności zbliżeniowych, a także
o sposobach aktywacji karty (np. w bankomacie, na infolinii, na stronie internetowej wydawcy). Klient ma być także zostać poinformowany o ogólnych limitach transakcji dokonywanych bez konieczności podawania numeru PIN oraz potencjalnych miejscach dokonywania takich transakcji, o bezpieczeństwie karty zbliżeniowej, jak również o postępowaniu przy zgubieniu, utracie lub kradzieży karty.