Reklama

Pięć debiutów w Konkursie w Gdyni

Aż pięć debiutów znalazło się w Konkursie tegorocznego Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Wśród dwunastu filmów, najlepszych zdaniem Dyrektora programowego Michała Chacińskiego, znalazły się debiuty:

Publikacja: 18.05.2011 16:46

www.fpff.pl

www.fpff.pl

Foto: materiały prasowe

„Daas" reż. Adrian Panek

„Ki" reż. Leszek Dawid

„Kret" reż. Rafael Lewandowski

„Lęk wysokości" reż. Bartek Konopka

„Sala Samobójców" reż. Jan Komasa

Reklama
Reklama

- W Konkursie Głównym pojawiają się wyłącznie filmy intrygujące, zmuszające do dyskusji, niedające spokoju. Ale przy tym oczywiście udane i zasługujące na nagrodę, czyli wyróżniające się czymś wśród konkurencji. Liczę, że ta dwunastka stanie się punktem wyjścia do rozmowy - rekomenduje Michał Chaciński.

Kostiumowe „Daas" opowiada historię ostatniego okresu życia awanturniczego pseudo-mesjasza Jakuba Franka, który ucieka z osiemnastowiecznej Polski do Wiednia. „Ki" przedstawia młodą matkę, która nie zgadza się na ograniczenia, jakie narzuca jej zajmowanie się dzieckiem. „Kret" to bohater walki z komunizmem, zasłużony działacz Solidarności, który po latach zostaje oskarżony o współpracę ze służbą bezpieczeństwa. „Lęk wysokości", pierwszy pełnometrażowy debiut Studia Munka, opowiada o relacji robiącego karierę Tomka z chorym psychicznie ojcem. Znana już widzom „Sala Samobójców" przybliża historię Dominika, który ucieka od luksusowego życia w świat wirtualny.

Czytaj więcej w Serwisie Pierwsze Ujęcie PISF

„Daas" reż. Adrian Panek

„Ki" reż. Leszek Dawid

Pozostało jeszcze 96% artykułu
Reklama
Film
Rzeź w konstancińskiej rezydencji, czyli pechowe „13 dni do wakacji"
Patronat Rzeczpospolitej
Znamy zwycięzców 19. BNP Paribas Dwa Brzegi
Film
Żubr świadkiem krwawych wydarzeń. Finał Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
Film
Nie żyje reżyser Jerzy Sztwiertnia
Film
„To był tylko przypadek”: Co się dzieje, gdy do władzy wracają przestępcy
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama