Spot pod roboczym tytułem "Terapia" ukazuje kultowe postaci polskich bajek, porzucone
na rzecz bohaterów zagranicznych kreskówek. Dawni bohaterowie rodzimych animacji Uszatek, Pik Pok i Trzy Misie, razem ze swoim niemal 40 lat młodszym kolegą - Zajączkiem Parauszkiem proszą więc w reklamówce o przekazanie 1% podatku na polską animację dla dzieci. Starsi bohaterowie, wyjęci z muzealnej wystawy, zostali ożywieni po raz pierwszy od ponad ćwierćwiecza. Zajączek Parauszek to ich nowy kolega, który czeka na wrześniową premierę w stacji Mini Mini +.
W tej chwili jedyną instytucją publiczną, która podjęła starania, by animacja dla dzieci całkowicie nie umarła jest Polski Instytut Sztuki Filmowej. Pokrywa on jednak tylko część kosztów produkcji – resztę funduszy muszą zdobyć producenci. A budżet jednej serii to kilka milionów złotych. Bez społecznego wsparcia ta ważna dziedzina twórczości może umrzeć.
Szczegóły na temat Fundacji i jej projektów, jak również spot znaleźć można na www.fundacja.se-ma-for.com