Pszczelarz
Reż.: David Ayer
Wyk.: Jason Statham, Josh Hutcherson, Jeremy Irons
Mocne kino akcji, jak to produkcje z Jasonem Stathamem w roli głównej.
Aktualizacja: 09.12.2025 10:41 Publikacja: 13.01.2024 15:55
Dawid Ogrodnik w filmie „Piep*zyć Mickiewicza”
Foto: Materiały Prasowe
Pszczelarz
Reż.: David Ayer
Wyk.: Jason Statham, Josh Hutcherson, Jeremy Irons
Mocne kino akcji, jak to produkcje z Jasonem Stathamem w roli głównej.
Adam Clay – stary rewolwerowiec, członek elitarnej grupy do zadań specjalnych – prowadzi spojone życie pszczelarza. Do czasu. Jego zaprzyjaźniona sąsiadka zostaje przez hakerów okradziona z wszystkich swoich oszczędności. Zrozpaczona popełnia samobójstwo. Clay nie ma wyjścia: postanawia odszukać i zemścić się na ludziach, którzy ją zniszczyli. Tak staje do walki z facetami, którzy bez skrupułów atakują swoje ofiary siedząc przez monitorami komputerów. A afera rozgrywa się w kręgach uczestników portali społecznościowych, przy czym zatacza szerokie kręgi, bo uwikłane są w niej ważne osoby w państwie.
„Pszczelarz” to próba rehabilitacji reżysera Davida Ayera, którego poprzednie produkcje „Legion samobójców”, „Bright” czy „Windykator” poniosły dotkliwą klęskę. Ten ostatni tytuł kosztował 20 mln dolarów, a przyniósł z amerykańskich kin milion. Przy pszczelarzu Ayer wspierany jest nie tylko przez Stathama, ale też przez bardzo dobrego Josha Hutchersona i Jeremy’ego Ironsa.
Nie moje kino, ale widzowie, którzy lubią kino akcji pewnie się tym razem nie zawiodą.
„Piep*zyć Mickiewicza”
Reż.: Sara Bustamante-Drozdek
Wyk.: Dawid Ogrodnik, Weronika Książkiewicz, Hugo Tarres
Takie „szkolne” filmy powstają na całym świecie. Zwykle według podobnego schematu: koszmarna, rozwydrzona, spisana na straty klasa, nowy nauczyciel inny od wszystkich, wreszcie – po trudnym okresie walki - pojednanie i wspólne zwycięstwo.
Podobnie jest w „Piep*zyć Mickiewicza”. Dante jest nastolatkiem okaleczonym przez życie, mieszka u sióstr zakonnych. W warszawskim liceum im. Barei (!) chodzi do klasy, do której nauczyciele wrzucili takich jak on: trudnych, zbuntowanych, dysfunkcyjnych, nie do opanowania, potrafiących każdego nauczyciela doprowadzić do obłędu. Wszyscy są tu spisani na straty. Aż do chwili, gdy wychowawcą klasy zostaje nowy nauczyciel. Facet przetrącony przez życie, który tym chłopakom i dziewczynom chce pokazać, że mogą w życiu wygrywać. A w Dantem dostrzega jego wrażliwość i niezwykły talent literacki.
Film zaczyna się w rytmie mocnego hip-hopu, piosenkę „Bunt”, którą można usłyszeć w zapowiedziach, wykonują raperzy olszakumpel i Janusz Waszczuk. W miarę upływu czasu rytm opowieści spokojnieje i zmienia się. Sara Bustamante-Drozdek sprawnie prowadzi akcję, bohaterowie – uczniowie i nauczyciele – nie są papierkowi. Niemal wszyscy mają swoje ukryte dramaty. Atutem filmu jest aktorstwo. Jak zawsze znakomity Dawid Ogrodnik w roli nauczyciela, Weronika Książkiewicz, Joanna Liszowska. Przede wszystkim jednak świetny Hugo Tarres, zawłaszczający ekran, prawdziwy w każdym wydaniu – zblazowanego łobuza i czułego chłopaka szukającego miłości. A poza nimi cała grupa znakomitej młodzieży: szesnasto-, siedemnastolatków, którzy są pierwszy raz ekranie, a grają jak zawodowcy.
Sama jestem ciekawa czy „Piep*zyć Mickiewicza” zdoła przebić się do młodych widzów. A może pomoże temu filmowi również intrygujący tytuł?
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: rp.pl
Po raz 83 zostały ogłoszone nominacje do Złotych Globów. Wśród wyróżnionych nie ma polskich artystów.
Od producenta filmów Mike’a Leigh, który zobaczył „Brata” na festiwalu w Cottbus, dostałem ostatnio piękny list...
Nauczyliśmy się mówić do międzynarodowej widowni. Nasze serialowe opowieści stały się uniwersalne i zrozumiałe....
Druga edycja festiwalu NBP Paribas Warsaw SerialCon, na który przygotowano 110 pokazów w pięciu sekcjach tematyc...
Dzięki Funduszom Europejskim dla Polski Wschodniej (FEPW) firmy z tego regionu mają nowe możliwości na finansowanie innowacyjnych pomysłów. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) oferuje startupom w Polsce Wschodniej dostęp do siedmiu Platform startowych, które dają realne wsparcie lokalnych biznesów i zwiększenie konkurencyjność przedsiębiorstw. Są to partnerstwa ośrodków innowacji dające darmowe, kompleksowe programy wsparcia startupów od momentu rejestracji spółki.
W Netfliksie można oglądać film Clinta Bentleya „Sny o pociągach”. Odtwórca głównej roli Joel Edgerton gościł ni...
W nadchodzących miesiącach powinny się zacząć prace nad systemem rozszerzonej odpowiedzialności producenta za tekstylia. Najwyższa pora: czeka na to zarówno Bruksela, jak i spora część konsumentów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas