Spotkanie w Palermo **

Z napisów końcowych dowiadujemy się, że Wim Wenders dedykował „Spotkanie w Palermo” Michelangelo Antonioniemu i Ingmarowi Bergmanowi, którzy zmarli jednego dnia. Tak najwyraźniej zrodził się pomysł na film łączący charakterystyczne motywy twórczości obu wielkich reżyserów.

Publikacja: 20.08.2009 13:09

Spotkanie w Palermo **

Foto: Materiały Promocyjne

Z „Powiększenia” Antonioniego Wenders zaczerpnął postać fotografa, którego życie jest płytkie, a wykonywane przez niego zdjęcia nie są odbiciem rzeczywistości.

Sesje fotograficzne Finna (drętwy Campino, lider grupy Die Toten Hosen) wypadają niezwykle efektownie, bo poddaje zdjęcia cyfrowej obróbce, poprawiając sylwetki modelek (Jovovich) lub wzbogacając tło. Mimo zawodowych sukcesów Finn jest coraz bardziej rozczarowany sobą. Czuje, że styl pracy oddala go od prawdziwego życia, nie pozwala uchwycić jego istoty.

Aby nabrać wiary w siebie, wyjeżdża z zimnego Düsseldorfu do rozsłonecznionego Palermo. Tam spotyka urokliwą konserwatorkę zabytków (Mezzogiorno) i wydaje się odzyskiwać wewnętrzny spokój. Dopóki nie odkrywa, że tropi go zakapturzony mężczyzna (Hopper), którego wcześniej widział w snach...

Nie zdradzę wielkiej tajemnicy, ujawniając, że postać śledząca Finna to Śmierć we własnej osobie – co stanowi nawiązanie do „Siódmej pieczęci” Bergmana. Zanim bohater wda się z nią w napuszoną dyskusję o sensie istnienia i... szkodliwości nowoczesnych technologii, będzie musiał umykać przed kostuchą. Ta bowiem – nie wiadomo dlaczego – postanowiła się zabawić w Robin Hooda i strzela do biednego fotografa z łuku.

Wenders próbował połączyć komiksową zabawę formą z refleksją o kondycji współczesnej kultury. Wyszedł z tego niezamierzenie śmieszny miszmasz.

[i]Niemcy, Włochy 2008, reż. Wim Wenders, wyk. Campino, Dennis Hopper, Giovanna Mezzogiorno, Milla Jovovich[/i]

Z „Powiększenia” Antonioniego Wenders zaczerpnął postać fotografa, którego życie jest płytkie, a wykonywane przez niego zdjęcia nie są odbiciem rzeczywistości.

Sesje fotograficzne Finna (drętwy Campino, lider grupy Die Toten Hosen) wypadają niezwykle efektownie, bo poddaje zdjęcia cyfrowej obróbce, poprawiając sylwetki modelek (Jovovich) lub wzbogacając tło. Mimo zawodowych sukcesów Finn jest coraz bardziej rozczarowany sobą. Czuje, że styl pracy oddala go od prawdziwego życia, nie pozwala uchwycić jego istoty.

Film
Ministerstwo Kultury nie chce Agnieszki Holland w jury konkursu na szefa PISF
Film
Lionel Baier - Szwajcar zakochany w Warszawie
Film
Miłość z Manhattanu nominowanej do Oscara Celine Song
Film
Film „Próba łuku” to intymna opowieść Łukasza Barczyka
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Film
Nie żyje Marcin Ziębiński. Znany reżyser miał 57 lat