Czterodniowy Festiwal Filmoteki Europejskiej w Warszawie zaprezentował wiele wybitnych osiągnięć w animacji i filmie eksperymentalnym, udowadniając, jak bardzo awangarda interesuje się tym rodzajem kina.
Tomasz Bagiński osobiście prezentował nowe produkcje studia Platige Image, w większości wykorzystujące modę na historię, ale adresowane do ludzi młodych. Pokazał m.in. robocze materiały do „Animowanej historii Polski”, filmu powstającego na Expo 2010 w Szanghaju. – W ośmiu minutach zamierzamy zawrzeć 1000 lat dziejów Polski, opowiadając o nich w stylistyce komiksu i gier komputerowych – mówi Bagiński.
[wyimek]Wszystko jest dozwolone w kinie współczesnych eksperymentów [/wyimek]
Studio realizuje także film do albumu muzycznego „39/89. Zrozumieć Polskę” Łukasza L.U.C. Rostkowskiego „o półwieczu Polski i tytanicznym narodzie”, zakończony przemówieniem Wałęsy. A dla Muzeum Powstania Warszawskiego – rekonstrukcję „Przelotu nad zburzoną Warszawą” opartą na zdjęciach wojennych. No i największy, pełnometrażowy „Hardkor 44” – wizję powstania warszawskiego w konwencji science fiction, w której dobro walczy ze złem.
W blokach tematycznych „Muzyka”, „Lalka” i „Literatura” również nie brakowało filmów znanych twórców, takich jak oscarowe „Tango” Zbigniewa Rybczyńskiego czy „Łagodna” Piotra Dumały według opowiadania Fiodora Dostojewskiego albo prezentacje kultowych twórców światowej animacji braci Quay. Ich „Ulica krokodyli” była lalkową interpretacją prozy Brunona Schulza, a „Inventorium śladów” – animowanym dokumentem inspirowanym biografią Jana Potockiego, autora „Rękopisu znalezionego w Saragossie”, z muzyką Krzysztofa Pendereckiego.