Powodzenie telewizyjnego "The Muppet Show" uruchomiło produkcję pełnometrażowych fabuł. Pierwsza z nich –"The Muppet Movie" (1979) –zarobiła 65 milionów dolarów. Następne pięć sprzedało się gorzej (od16 do34 mln wpływów). Na ich tle nowy film Disneya, który zainkasował już100 mln, ma wręcz status megahitu.
Czytaj też - Fani ratują Kermita
Koncern zyska jeszcze więcej – zwłaszcza z handlu gadżetami. Wprowadzając na amerykański rynek m.in. ubrania, kosmetyki, buty i zabawki z logo lalek, Disney współpracuje z takimi markami, jak: Adidas, JeromeC. Rousseau (firma projektująca ekskluzywne obuwie), nOir (wyroby jubilerskie). Imperium Myszki Miki chciało kupić firmę HensonaJim Henson Co. i prawa do muppetów już w1989 roku. Cena–100 mln. Jednak transakcji nie sfinalizowano na skutek nagłej śmierci Hensona, a jego następcy spotkali się z Disneyem w sądzie.
Przyszłość Kermita i spółki wydawała się świetlana, gdy w2000 roku niemiecki koncern medialny EM. TV nabył Jim Henson Co. za 680 mln dolarów. Trzy lata później nowy właściciel popadł w finansowe tarapaty i wakcie desperacji odsprzedał muppety i spółkę z powrotem rodzinie Hensonaza"marne"89 mln. Rok później poprawa do muppetów ponownie zgłosił się Disney. Tym razem musiał wyłożyć jedynie 68 mln.