Wiesław Kot: Wersja reżyserska

Wiesław Kot, krytyk filmowy mówi o reżyserskich i producenckich wersjach filmów.

Publikacja: 11.09.2014 08:30

Wiesław Kot, krytyk filmowy

Wiesław Kot, krytyk filmowy

Foto: Fotorzepa, Bartosz Jankowski

Ekranizacja „Potopu" doczekała się wersji cyfrowej. Przy okazji Jerzy Hoffman skrócił swój film. Nie on pierwszy...

O ostatecznym kształcie filmu decyduje nie tylko reżyser, scenarzysta czy aktorzy ale też producent, o czym my w Polsce po 50 latach komunizmu zdążyliśmy zapomnieć. Producent to ktoś kto nie tyle traktował film jako dzieło sztuki czy formę rozrywki, lecz jako inwestycje, która musi się zwrócić. Częścią działalności producenta było to, by film mieścił się w ramach czasowych przyjętych w danej epoce czy w kręgach danej publiczności.

Dostęp do artykułu wymaga aktywnej subskrypcji!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Film
Cannes 2024: Mistrz Jacques Audiard i wschodząca gwiazda Coralie Fargeat
Film
Cannes 2024. Kontrowersyjni giganci Francis Ford Coppola i Yorgos Lanthimos
Film
Cannes 2024: Yorgos Lanthimos z surrealistycznymi „Rodzajami życzliwości”
Film
Cannes 2024: Francis Ford Coppola wraca na Croisette z „Megalopolis”
Film
Trzecia miłość w trzecim sezonie „Bridgertonów”
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?