Polskie MŚP coraz lepiej radzą sobie na emirackim rynku żywności

Tegoroczna edycja wielkich, prestiżowych targów Gulfood w Dubaju potwierdziła trend, że firmy z sektora MŚP są ważnym oknem dla eksportu polskiej żywności na rynki trzecie, w tym szczególnie do krajów muzułmańskich.

Publikacja: 08.03.2024 16:26

Targi Gulfood są zawsze oblegane przez zwiedzających.

Targi Gulfood są zawsze oblegane przez zwiedzających.

Foto: Jacek Strzelecki

Podczas tegorocznej edycji targów Gulfood w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (ZEA) wystawiło się w sumie ponad 5,5 tysiąca wiodących firm z branży spożywczej i napojów ze 190 krajów, które zaprezentowały ponad 150 tys. nowych produktów. Polska reprezentacja liczyła 59 producentów żywności. Stoisko narodowe zorganizował Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR), który w sumie miał trzy przestrzenie wystawowe pod hasłem „Poland tastes good”. Po raz drugi na targi Gulfood przyjechali reprezentanci polskich firm drobiarskich. Ich misję zorganizowała największa w Polsce organizacja branżowa — Związek Polskie Mięso. Przedsięwzięcie to merytorycznie wsparli pracujący w Dubaju eksperci zagranicznego biura handlowego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH).

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Eksport
KUKE najlepszą agencją wsparcia eksportu na świecie
Eksport
Wrzesień w Londynie będzie atrakcyjny dla polskich przedsiębiorców
Eksport
Azja Centralna oferuje ułatwienia wizowe dla biznesu
Eksport
Ekspansja zagraniczna kluczem do dalszego rozwoju Polski
Eksport
Azjatycki boom turystyczny szansą dla polskich firm