Polskie MŚP coraz lepiej radzą sobie na emirackim rynku żywności

Tegoroczna edycja wielkich, prestiżowych targów Gulfood w Dubaju potwierdziła trend, że firmy z sektora MŚP są ważnym oknem dla eksportu polskiej żywności na rynki trzecie, w tym szczególnie do krajów muzułmańskich.

Publikacja: 08.03.2024 16:26

Targi Gulfood są zawsze oblegane przez zwiedzających.

Targi Gulfood są zawsze oblegane przez zwiedzających.

Foto: Jacek Strzelecki

Podczas tegorocznej edycji targów Gulfood w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (ZEA) wystawiło się w sumie ponad 5,5 tysiąca wiodących firm z branży spożywczej i napojów ze 190 krajów, które zaprezentowały ponad 150 tys. nowych produktów. Polska reprezentacja liczyła 59 producentów żywności. Stoisko narodowe zorganizował Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR), który w sumie miał trzy przestrzenie wystawowe pod hasłem „Poland tastes good”. Po raz drugi na targi Gulfood przyjechali reprezentanci polskich firm drobiarskich. Ich misję zorganizowała największa w Polsce organizacja branżowa — Związek Polskie Mięso. Przedsięwzięcie to merytorycznie wsparli pracujący w Dubaju eksperci zagranicznego biura handlowego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH).

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Eksport
Rozwój kazachskiego rynku e-commerce to także szansa dla polskich firm
Eksport
Friðrik Jónsson: Z Polską mamy zbieżne postrzeganie globalnych wyzwań
Eksport
Z Warszawy do Bangkoku – cyberbezpieczeństwo jako nowy most współpracy
Eksport
Wyroby z metalu od polskich producentów zdobyły Wielką Brytanię
Eksport
Wystartowała inicjatywa Team Poland. Ma wesprzeć firmy w ekspansji zagranicznej