Polskie MŚP coraz lepiej radzą sobie na emirackim rynku żywności

Tegoroczna edycja wielkich, prestiżowych targów Gulfood w Dubaju potwierdziła trend, że firmy z sektora MŚP są ważnym oknem dla eksportu polskiej żywności na rynki trzecie, w tym szczególnie do krajów muzułmańskich.

Publikacja: 08.03.2024 16:26

Targi Gulfood są zawsze oblegane przez zwiedzających.

Targi Gulfood są zawsze oblegane przez zwiedzających.

Foto: Jacek Strzelecki

Podczas tegorocznej edycji targów Gulfood w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (ZEA) wystawiło się w sumie ponad 5,5 tysiąca wiodących firm z branży spożywczej i napojów ze 190 krajów, które zaprezentowały ponad 150 tys. nowych produktów. Polska reprezentacja liczyła 59 producentów żywności. Stoisko narodowe zorganizował Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR), który w sumie miał trzy przestrzenie wystawowe pod hasłem „Poland tastes good”. Po raz drugi na targi Gulfood przyjechali reprezentanci polskich firm drobiarskich. Ich misję zorganizowała największa w Polsce organizacja branżowa — Związek Polskie Mięso. Przedsięwzięcie to merytorycznie wsparli pracujący w Dubaju eksperci zagranicznego biura handlowego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH).

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Eksport
Jest plan na wzrost eksportu
Eksport
Firmy z Chin rozpychają się na globalnym rynku chemicznym
Eksport
Bruksela chce zacieśnić współpracę z Azją Centralną, czy Polska na pewno też?
Eksport
Polska firma wygrała przetarg i zbuduje promy dla Szkotów
Eksport
Jacek Tomczak: Expo to świat wolnego handlu