Polskie MŚP coraz lepiej radzą sobie na emirackim rynku żywności

Tegoroczna edycja wielkich, prestiżowych targów Gulfood w Dubaju potwierdziła trend, że firmy z sektora MŚP są ważnym oknem dla eksportu polskiej żywności na rynki trzecie, w tym szczególnie do krajów muzułmańskich.

Publikacja: 08.03.2024 16:26

Targi Gulfood są zawsze oblegane przez zwiedzających.

Targi Gulfood są zawsze oblegane przez zwiedzających.

Foto: Jacek Strzelecki

Podczas tegorocznej edycji targów Gulfood w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (ZEA) wystawiło się w sumie ponad 5,5 tysiąca wiodących firm z branży spożywczej i napojów ze 190 krajów, które zaprezentowały ponad 150 tys. nowych produktów. Polska reprezentacja liczyła 59 producentów żywności. Stoisko narodowe zorganizował Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR), który w sumie miał trzy przestrzenie wystawowe pod hasłem „Poland tastes good”. Po raz drugi na targi Gulfood przyjechali reprezentanci polskich firm drobiarskich. Ich misję zorganizowała największa w Polsce organizacja branżowa — Związek Polskie Mięso. Przedsięwzięcie to merytorycznie wsparli pracujący w Dubaju eksperci zagranicznego biura handlowego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH).

Pozostało 81% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Eksport
Wielka Brytania pogłębia skłonność do współpracy z UE, w tym z Polską
Eksport
Europejskie małe i średnie firmy powinny więcej eksportować
Eksport
Uzbekistan coraz bliżej Światowej Organizacji Handlu
Eksport
Jedzenie dla brytyjskich pupili od polskich producentów i dostawców
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Eksport
Rynek południowokoreański: jakie są szanse i wyzwania dla polskich firm?
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką