Reklama
Rozwiń

Praca marzeń. Hotel na Malediwach szuka pracownika

Luksusowy hotel na Malediwach szuka sprzedawcy książek. Płaca nie jest oszałamiająca, ale za to jest dużo wolnego czasu i darmowe mieszkanie na rajskiej wy...

W TUI liczą się wyniki, a nie długość czasu pracy

Wolę więcej czasu czy pieniędzy? Na to pytanie muszą sobie odpowiedzieć pracownicy Grupy TUI. Koncern opracował bowiem nowy model pracy, który pozwala lepi...

Brak rąk do pracy bije w firmy

Do 27 proc. zmalała grupa pracodawców, którzy nie odczuwają skutków niedoboru kadr.

Budownictwo przyciąga wykształconych

W I kwartale br. po raz pierwszy w historii w sektorze budowlanym w Polsce więcej było pracowników z wykształceniem średnim lub wyższym, niż z podstawowym...

Rekrutacja. Przyczyny odrzucania kandydatów do pracy

Nawet w czasach rynku pracownika, gdy wielu kandydatów może przebierać w propozycjach pracodawców, lekceważące podejście do procesu rekrutacyjnego może spo...

Zasady ubioru w pracy. W biurze już nie sztywno, ale na pewno nie luzacko

Nawet firmy znane kiedyś z twardych zasad dotyczących ubioru, dzisiaj dają pracownikom coraz więcej swobody. Korzystając z niej, warto pamiętać, że wygląd,...

Aleksandra Frątczak-Biś: Zasady – tak, ścisły dryl – już nie

Dress code ma bardzo dużo zalet – szczególnie wtedy, gdy nie wprowadza zbyt ścisłych reguł - mówi Aleksandra Frątczak-Biś, stylistka i trener wizerunku biz...

Wakacje schłodziły rynek pracy

Przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw zwiększyło się w lipcu o 7,2 proc. rok do roku, po zwyżce o 7,5 proc. w czerwcu. To wynik niższy od naj...

Krocie na kuszenie pracownika

O ponad jedną trzecią, do 1,7 mld zł rocznie, wzrosną wydatki firm na employer branding, czyli działania wspierające ich wizerunek na rynku pracy.

Prezesi w USA zarabiają 300 razy więcej niż ich pracownicy

Największą przepaść między ciężko pracującymi pracownikami na dole a prezesem zanotowano w McDonald's.

Reklama
Reklama

Prezes „Financial Timesa” oddaje podwyżkę

Prezes FT, John Redding odda firmie część wynagrodzenia - 2,6 mln funtów (2,9 mln euro) - po oprotestowaniu go przez grupę dziennikarzy.

Rekordowo niskie bezrobocie w Wielkiej Brytanii. Najlepszy wynik od 1975 roku

Stopa bezrobocia w drugim kwartale wyniosła 4 proc., najmniej od lutego 1975 r. – poinformował Urząd Krajowej Statystyki. Ekonomiści spodziewali się 4,2 proc.

Nowoczesne firmy kuszą lepiej

W innowacyjnych, proeksportowych spółkach na koniec I półrocza było zatrudnionych o 6,3 proc. więcej osób niż rok wcześniej. Lokomotywą były usługi.

Technologiczna rewolucja w działach HR

Zarządzanie kapitałem ludzkim I Czas na sztuczną inteligencję i chmurę.

Zmiana zajęcia bywa ratunkiem

Ze zniechęceniem zawodowym warto poradzić sobie samemu, np. regenerując się psychicznie. Trzeba jednak uważać, by nie przeoczyć oznak poważniejszych proble...

Zamiast mieszkać w biurze, pracujmy mądrze

Gdy podczas zebrania czy szkolenia odpowiadamy na służbowe e-maile albo SMS-y możemy mieć wrażenie, że pracujemy bardziej wydajnie. Jednak multitasking, cz...

Sześć sposobów na uniknięcie pułapki multitaskingu

Przodkowie radzili, by nie łapać kilku srok za ogon, co można uznać za przestrogę przed multitaskingiem. Rady ekspertów pomogą mądrzej pracować.

Potencjał jest, ale trudny do wykorzystania

Niedobór rąk do pracy złagodzić mógłby wzrost poziomu aktywności zawodowej Polaków. Ta jednak ostatnio maleje.

Tokijski uniwersytet manipulował wynikami egzaminów tak, żeby wykluczyć kobiety

Uniwersytet medyczny w Tokio przez ponad dekadę manipulował wynikami egzaminów tak, aby ograniczyć liczbę studentek i spowodować, że więcej mężczyzn zostan...

Firmy będą zabiegać o utrzymanie pracowników

Niemal cztery na dziesięć przedsiębiorstw zmaga się ze niekontrolowanymi odejściami pracowników. W przypadku fachowców taki problem ma większość pracodawców.

Reklama
Reklama