Reklama
Rozwiń
Reklama

Sześć sposobów na uniknięcie pułapki multitaskingu

Przodkowie radzili, by nie łapać kilku srok za ogon, co można uznać za przestrogę przed multitaskingiem. Rady ekspertów pomogą mądrzej pracować.

Publikacja: 12.08.2018 21:00

Sześć sposobów na uniknięcie pułapki multitaskingu

Foto: Adobe Stock

1. Ustal priorytety na dany dzień

Niektórzy określają to skrótem NZD – najważniejsze zadania dnia, ale niezależnie od określenia, chodzi o wyznaczenie trzech działań, które popchną naszą pracę do przodu. Można to zrobić wieczorem poprzedniego dnia, lecz – jak radzi Małgorzata Czernecka z Human Power – priorytety lepiej ustalać rano, gdy już przeskanujemy (czyli przejrzymy bez otwierania) e-maile, które pojawiły się w naszej skrzynce od minionego wieczora. Może się tam bowiem znaleźć wiadomość, która całkowicie zmieni naszą listę priorytetów na dany dzień. Te zaś powinny być realistyczne. Wyznaczenie sobie skomplikowanych zadań, które wymagają wielu dodatkowych czynności, może tylko zachęcić do odkładania ich na później.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Praca
AI zmienia już pracę specjalistów i menedżerów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Praca
Samotność niszczy gospodarkę po cichu. Pracownicy dotknięci poczuciem izolacji
Praca
Zbyt rzadko czujemy się w pracy doceniani, zbyt często dyskryminowani
Praca
Wyższe normy etyczne firm nie zawsze chronią pracowników
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Praca
Menedżerowie przeceniają zaangażowanie pracowników
Reklama
Reklama