Polacy jedzą znacznie mniej jaj niż sąsiedzi

Polacy jedzą mniej jaj niż sąsiedzi. Na przeciętnego konsumenta w naszym kraju przypada ich około 160 sztuk jaj rocznie pod różnymi postaciami.

Zakaz eksportu wieprzowiny do Rosji i Azji poważnie szkodzi branży

Utrzymujący się od dwóch lat zakaz eksportu mięsa do Rosji i Azji poważnie szkodzi branży.

Wawel znów z dywidendą

Zarząd będzie rekomendował przeznaczenie części zysku za rok 2015 na wypłatę dywidendy – podał producent słodyczy w sprawozdaniu finansowym za ubiegły rok.

Indykpol: odział na dwie dywizje biznesu przynosi efekty

Podział na dwie dywizje biznesu przynosi efekty. W 2015 r. zysk netto grupy drobiarskiej zwiększył się o 28,4 proc.

San Marino zaopatrzy Rosję w ser i wędliny

Mikroskopijna republika San Marino dostarczy wielkiej Rosji towary objęte embargiem.

Stopniały zyski Dudy

W 2015 roku mięsna firma miała blisko 2,3 mln zł zysku netto. To o ponad 65 proc. mniejszy niż rok wcześniej.

Polski sposób na zyski ze szkockiej

Wrocławski Akwawit rusza z produkcją whisky Jack Strong. Jego marka ma zdobyć część rynku zdominowanego przez globalne koncerny.

Jak whisky zastąpiła koniak

Dziś jeden z najlepszych trunków tego gatunku robią Japończycy - mówi Paweł Morozowicz, znawca alkoholi z firmy inwestycyjnej Wealth Solutions.

Letnia ofensywa smaków

Firmy z sezonową ofertą już teraz zaczynają walkę o rynek.

Reklama
Reklama

Grycan walczy o największą część rynku lodów

Największy w Polsce producent lodów familijnych chce podbić segment mrożonych deserów impulsowych. W planach ma także dalszy rozwój lodziarni i eksportu.

Kompania Piwowarska zaleje rynek nowościami

Czołowy producent piwa w Polsce przygotowuje się do sezonu. Wprowadzi na rynek m.in. niepasteryzowanego Prażubra i Lecha Ice Mojito.

Carlsberg chce rosnąć szybciej niż rynek

W 2016 r. producent Okocimia, Kasztelana i Harnasia chce zwiększyć wartość swojej sprzedaży o 2-3 proc. Licząc w litrach ma być ona o 1-2 proc. wyższa niż...

Polacy wydają miliardy na gaszenie pragnienia

W 2015 roku padł rekord na rynku napojów. Ich sprzedaż ma szanse dalej rosnąć. Na popularności będzie zyskiwać głównie woda oraz innowacyjne produkty z dod...

Kolejny chateau — chiński

Chiński miliarder Jack Ma, który zbił majątek na e-handlu kupił oficjalnie domenę Chateau de Sours koło Bordeaux

Innowacje ożywią rynek piwa. Ale nieznacznie

Rok 2016 nie przyniesie wzrostu popytu na tradycyjne jasne pełne. Szanse na zwiększenie sprzedaży dają browarom produkty niszowe.

Lavazza kupiła francuską kawę

Włoski potentat kawowy Lavazza poinformował o kupnie popularnej francuskiej marki Carte Noire.

Wydatki na piwo w Polsce wzrosły w 2015 r. o 0,8 proc., do ponad 15 mld zł

W 2015 roku wydatki Polaków na piwo zwiększyły się o 0,8 proc., do ponad 15 mld zł. Browary nie spodziewają się przełomu w tym roku.

Słabsze wyniki producenta Żołądkowej

O prawie 46 proc., do 19,4 mln euro, zmalał zysk netto Stock Spirits w 2015 r. Dywidenda będzie jednak o 55 proc. wyższa niż za 2014 r.

Nasze firmy próbują zdobywać nowe rynki

Nasze firmy próbują zdobywać rynki, które zastąpią im rynek rosyjski. Jednak o szybkie efekty jest trudno.

Reklama
Reklama